Passa al contingut principal

Com fer mapes mentals?

Una vegada més, navegant, he descobert una tècnica anomenada Mind Mapping. Es tracta d'una tècnica per fer mapes mentals o recopilació i estructuració d'idees. Molt interessant!!! Si us cal més informació visiteu el següent enllaç: http://tientate.blogspot.com/2006/09/mind-mapping.html
Aquesta tècnica és amb llapis i paper. De tant en tant hi ha ocasions en que val la pena retornar als origens ;-)

Comentaris

Unknown ha dit…
FreeMind és programari lliure per fer mapes mentals. A la Wikipedia tens una llista de programari lliure per fer-ne, on està FreeMind i altres.
Anònim ha dit…
Hola Artur,

a mí també m'ha semblat interessant el link que ens suggereixes. De fet tot allò relacionat amb el desenvolupament de imaginació, la creativitat i pensament lateral aplicat a la resolució de problemes me sembla especialment rellevant.

Si t'agrada el tema i vols aprofundir te recomano visitar aquesta adreça:
Creativity Techniques

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot