Passa al contingut principal

Així que es diu screencasting !?!?! Entesos !!!


A través del blog de "El I Congreso Internacional de Software Libre y Web 2.0" http://elearning2.eu/?page_id=2, del qual ja n'he parlat en l'anterior article, he descobert un nou terme, totalment desconegut per mi, l'screencasting. Podria dir que he descobert el nom, bàsicament i/o el concepte, ja que fa uns mesos que ho estic utilitzant.

A la part superior he posat la presentació que ha fet Fernando Santamaría (http://elearning2.eu/?p=55) per a l'ocasió. M'estalvio explicar el concepte ja que si segueix l'enllaç n'hi ha més que suficient per esbrinar-ho.

Ah !!! em deixava de dir que el programa que jo he utilitzat per dur-ho a terme ha estat el Wink (http://www.debugmode.com/wink/), i el resultat ha estat força satisfactori. S'ha acabat explicar (si no fer-li) a un company/a com s'agrega una impressora, o com s'envia un fitxer adjunt en un correu, o com es transforma una carpeta en un paquet zip,... i tot allò que us pugueu imaginar. Aquest programa (concepte) ens permet crear videotutorials a partir de captures de pantalla, inserir-hi anotacions o indicacions i finalment deixar el resultat com a pàgina web amb un flash incrustat.

Comentaris

Unknown ha dit…
Prefereixo el CamStudio. És lliure.

Hi ha una cosa que m'agobia una mica. Massa noms espectaculars per parlar de captura de pantalla. Igual que Web 2.0, que és una cosa que sona molt bé però, que tecnològicament no aporta tampoc gaire coses noves. Continuem amb HTML, aplicatius de servidor, CSS i Javascript.
Artur Tallada ha dit…
Hola Manel,

pensava que el Wink també ho era :-(

De fet en alguna mesura si que ho és no? Ho és més el CamStudio??
Unknown ha dit…
Wink no ho és. És freeware. Aixo vol dir que és gratis. Si mires les condicions d'ús, per distribuir-lo necessites permís. No tens el codi font.

Cal distingir entre gratis i lliure. No és el mateix freeware que free software. [clic].

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta