Passa al contingut principal

Per què corres tant?


Fa pocs anys, vaig poder realitzar un viatge a Praga.

Ja és ben cert allò que diuen que "el mercat? tothom l'explica segons li ha anat"; passa semblant amb els viatges. Vull dir que no n'hi ha prou en visitar un lloc bonic o interessant, si no que ademés hi ha altres variables d'entorn (companyia, epoca de l'any, situació personal, ....) que poden ajudar a que un mateix viatge sigui fantàstic o simplement un bon viatge i prou (com a molt). Això em fa pensar en altres tipus de viatges (no geogràfics) més personals i vitals que fem les persones ... però això és matèria d'un/s altre/s post/s.

He pensat amb el rellotge astronòmic que hi ha a la Plaça de la Ciutat Vella de Praga. Volia una imatge d'un bonic rellotge per il·lustar un post que parlés del temps, del pas del temps. Durant els darrers dies he tingut l'ocasió de parlar amb gent 'notable' del món TIC, blogger, informàtic,... les diverses impressions que hem intercanviat tenien un punt (entre altres) comú i que comparteixo.

La idea central és que quan ens impliquem en alguna aventura (dis-li blog, dis-li feina, dis-li ...) això té un preu en temps, en dedicació a la parella, a la família,... i és que el temps ha de sortir d'algun lloc!!! Cadascú va adoptant les estratègies que pot. L'un treballa més a les primers hores del dia (quan encara dorm tothom), l'altre al migdia que és quan té aquella estona que necessita de llibertat. Un altre a la nit quan la casa està tranquil·la, fins a altes hores. Cadascú s'adapta en la mesura que pot, però sempre es té de pagar un preu, en forma de menys hores de dormir, menys temps de dedicació a altres activitats quotidianes, etc

El cert és que si ho fem deu de ser perquè pensem que val la pena o en certa manera ens satisfà realitzar l'activitat. Bueno, seguiré postejant i fent equilibris :-) com tothom; em reconforta comprovar que en això també som iguals.

Per cert, el viatge a Praga va ser d'aquells catalogats (personalment) com a fantàstic, dels èpics .... i no vaig anar en avió, no, ... en autobús, 30 hores d'anar i 30 hores de tornar. Si, una locura !!! Però era més jove, ja sabeu que tot és diferent .... a més la companyia era de primera .... el temps em va passar volant .... volant igual com em passa quan estic davant la pantalla ;-)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta