Passa al contingut principal

L A N O S T R A A D S L

M'explico.

No és que fins ara el nostre centre (IES Els Alfacs) no disposes d'ADSL; teniem la línia que ofereix el Departament d'Educació. El cas és que degut a que el router és del Departament hi ha moltes restriccions el que fa a control de ports i demés.

El nostre centre disposa de tres xarxes separades (alumnat, professorat i gestió), per tant de tres servidors (tots ells en SuSE 10.1). L'estructura de xarxa (després d'uns quants anys testejant-la, per dir-ho d'alguna manera) penso que és força bona.

Avui dia, on estem passant de les aplicacions instal·lades en màquina a les aplicacions via web és fonamental poder disposar d'un servidor web que ofereixi serveis al centre (penso que els centres com a institució tenen el deure d'oferir-ho). Aquest plantejament generava molts problemes en la xarxa interna, donat que a l'estar les tres subxarxes separades, allò que hi havia a un servidor no podia ser accessible des d'un altre; així si la pàgina web (o el moodle, o un blog,...) estava instal·lat en el servidor de professorat no era visitable des de la xarxa d'alumnat (vaja incongruència no?) .... calia fer malabarismes amb els diversos DNS's dels servidors i amb tot els problemes no acabaven. Això també cmportava que l'accés als serveis web fos diferent si s'accedia des de dins del centre o des de fora (per buscar un exemple, no és el mateix trucar des d'un supletori des de la cuina al menjador, o sigui des de dins de casa truco a dins de casa, que fer la trucada des de l'exterior. Des de l'exterior fem 977 70 _ _ _ _ i des de dins de casa marquem el 0, l'1 o el que correspongui per contactar la cuina amb el menjador).

I tot degut a que només hi ha una línea per entrar i sortir (cosa tècnicament impossible de fer). Així que finalment ens hem decidit a contractar una segona línia ADSL. Aquest cop a càrrec del centre. Ni el Departament, ni les consultes als Serveis Territorials, ni al SAU, ni al Centre de Telecomunicacions ens han pogut obrir cap via en aquest sentit. Va, o s'ha de fer a càrrec del centre. Doncs ja està. Per cert Telefònica (alguns l'anomenen Timofònica...) ens ha fet uns rebaixa del 40 % en el preu i ens l'ha col·locat en 1 dia. De moment un 10.

Ara ens podem plantejar tenir un domini propi, un router on controlarem nosaltres mateixos tots els ports, oferint servei de correu (gratuït per supostat) a l'estil artur.tallada@iesalfacs.org (els alumnes que més ho necessitin tindran un servei de correu d'una forma ràpida i fàcil de gestionar, no com els comptes que es demanen a Educampus, per cert, encara funciona això?), on els usuaris (professors i alumnes) podran tenir un lloc on penjar de forma gratuïta les seves pàgines web sense pràcticament limitacions d'espai. També solucionarem el problema d'accés als serveis ja que tindrem dos línies (una per sortir i l'altra per entrar)....


A tot això ... em pregunto si el Departament ha fet o té alguna proposta d'estructuració de la xarxa d'un centre ... si ho tingues pensat segur que hagués detectat aquests problemes i d'una forma o d'una altra miraria de buscar una solució. No com ara que ens la tenim de buscar pel nostre compte i a càrrec de la butxaca del centre .... i lo cert és que no m'agrada ... voldria que el meu departament oferís aquests serveis, fos sensible a aquestes situacions, oferís solucions alternatives, ... i no com ara que ens ha tocat espavilar ... a la nostra manera.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!! ...