Passa al contingut principal

Qui s'arromanga?

Ja tenim el servidor web en marxa i el domini iesalfacs.org. Ara comença la feina de migrar del lloc actual on es troba la nostra pàgina web (intraweb i moodle).

Oferta de treball

Es busquen voluntaris a temps parcial, a poder ser complet. Amb coneixements avançats de HTML i experiència (o ganes) en la gestió d'entorns dinàmics. S'ofereix molta feina, poc reconeixement i cap retribució econòmica. Jejeje.....

Ja me n'he anat de la bola... Però no crec que digui cap cosa que no sigui certa. Qui serà l'encarregat de dinamitzar, omplir de continguts, actualitzar tots aquests entorns? O millor, qui ho fa ara? Està previst/escrit en algun lloc oficial l'encarregat d'aquestes tasques dins l'organigrama general d'un centre? ... Si el hi ha, jo no el conec ... és més ... diria que no hi ha ningú dessignat al respecte. I és evident, en els temps que corren, que els centres volen/valoren/aprecien poder disposar d'un lloc web propi i amb continguts actualitzats, però ningú els dota amb recursos humans per fer-ho. Com a molt, els centres que tenen una certa predisposició busquen una franja horària al “manetes” de torn que els soluciona la papeleta ... i els que no tenen aquesta predisposició, ni això !!!


I si això passa en els centres, que deu de passar en el Departament? La pàgina d'XTEC com es deu mantenir? qui deu actualitzar els seus continguts? ho deuen de fer persones a títol personal i voñuntari, sense cap renumeració ni tipus de reconeixement per fer aquesta feina? i amb la resta de pàgines com edu365.cat o altres similars? Per aquestes preguntes no tinc resposta. Imagino que deu d'haver gent encarregada al respecte, fins i tot amb dedicació exclusiva. És lo més lògic i normal.


Per al primer torn de preguntes si que tinc la resposta. Els encarregats de fer el manteniment de la pàgina web (ademés de moltes més coses ... averies de maquinari, migracions com en aquest cas, gestió d'usuaris de xarxa, i fins i tot promoció de les TIC entre els docents) acostumen a ser els coordinadors tic (en minúscula, si) de cada centre. Amb 3 hores de dedicació setmanal i uns 60 € al mes. No està mal no? Ara, en que s'estan plantejant una certa reorganització de l'Educació estaria bé que contemplessin aquesta problemàtica. Si no es posa remei, i al ritme al que va aquest món, es fàcil adivinar què passarà: EL SISTEMA ES COL·LAPSARÀ !!!!


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta