Passa al contingut principal

Els límits de l'ètica i l'esport....

Fa unes setmanes, dins el marc de "Nits a l'Àtic", xerrades nocturnes que organitza ATICTES (Amics de les TIC de les Terres de l'Ebre) , Axel Müller va realitzar una xerrada baix el títol "L'esport i la tecnologia", on va anar posant al dia als assistents com la tecnologia ajuda a millorar la pràctica de l'esport i aconseguir més bons resultats.
En acabar la xerrada, durant el torn de preguntes, es va plantejar la possibilitat que podia existir que un esportista, fent-se valer de implantacions o pròtesis podés igualar o compertir contra esportistes, diguem-ne "habituals". En aquell moment va passar pel meu cap el terme olímpic i paralímpic. Vaig pensar que, segurament, els esportistes paralímpics obtenen marques que estan bastant per sota de les marques olímpiques ... però que podria arribar un dia en que algun complement o gadget pugués situar a l'esportiste/a en territori fronterer i en una situació difícil d'ubicar ... pensant amb les federacions sobretot. Doncs sembla que aquesta idea estava a punt de saltar als mitjans de comunicació. El seu nom, Oscar Pistorius. Us aconsello que llegiu la notícia aparguda a El PAIS. Caldrà veure quina és la postura que adopten les federacions, ja que la proposta de poder competir en els propers Jocs Olímpics de Pekin està sobre la taula .... i els temps que l'acrediten per a medir-se amb els millors del món ... també !!!!
Sens dubte, un cas molt interessant ... i més si hi penso fent-lo extensible a altres àmbits. Posem per cas .... l'Educació.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!! ...