Passa al contingut principal

"La" o "Una" LLei Catalana d'Educació

Vull començar aquest post recordant la meva infància, en la que un dels meus programes preferits i que veia a diari era Barrio Sésamo. No és que vulgui parlar o enllaçar de forma frívola amb la Llei Catalana d'Educació, però el títol del post em recorda a aquesta entranyable sèrie que sempre formarà part de la meva vida.Aquests dies estic expectant arrel de l'anunci del Conseller d'Educació que es dóna el tret de sortida al procés d'elaboració de LA Llei Catalana d'Educació. Penso que és UNA eina necessària tant pels centres, com pels docents com pel sistema en general. Lligant aquesta notícia amb el meu camí vital (llicència d'estudis, pràctica reflexiva, ... i otras hierbas) i amb la visió que en tinc actualment de la situació, crec que pot ser UNA eina molt eficaç. És evident que després d'aquesta Llei Catalana d'Educació, el camí estarà obert i després d'UNA en vindrà UNA altra, segons les necessitats que vagin sorgint. De moment, però, aquesta és (serà) LA Llei Catalana d'Educació. Ja podeu veure quina és la diferència entre l'article determinat i l'article indeterminat .... (no us recorda això a CoCo ?).

Anirem veiem com es va concretant LA Llei Catalana d'Educació, a veure en què queda. De moment us deixo amb la presentació amb la que el Conseller Ernest Maragall va donar el tret de sortida:




Comentaris

Marià Cano Santos ha dit…
Hola Artur,

jejejeje molt entranyable lo de COCO, el meu preferit (a banda d'EPI i BLAS) era el vampir i les seves sèries numèriques....genial programa de TV!

marià :-)

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta