Passa al contingut principal

Linkat Install Party

Avui, en dissabte, s'ha dut a terme la Linkat Install Party a l'IES Montsià d'Amposta. Vull remarcar el fet que s'hagi realitzat en dissabte i el gran èxit assolit a nivell de convocatòria. Tinc experiència d'altres sessions de formació Linkat molt més adreçades al món educatiu i en horari laboral, que comparativament a aquesta, el nivell d'assistència i interès va ser molt llunyà a aquesta. Em fa reflexionar aquest fet ........ perquè hi ha aquesta diferència de convocatòria entre un acte organitzat per una administració pública i un acte organitzat per una colla d'aficionats d'una associació com ATICTES ?

Un altre aspecte que també vull destacar és l'esforç realitzat pels responsables principals del projecte Linkat (Francesc Busquets i Joan de Gràcia) per venir des de Barcelona fins a Amposta (i en dissabte) a conduir un acte com aquest. Els dóno el meu agraïment. És un detall.

Per altra banda també cal repartir elogis a Luis Cabello i Ricard Escandell (responsables TIC i MAV ¿? de Dep. a TTEE) i a om ATICTES per l'èxit assolit.

Francesc ens ha explicat el pla de formació del professorat previst, i també ens ha explicat que de cara al proper curs Linkat esdevindrà el sistema operatiu de tot el Departament d'Educació.

El meu repte personal serà mirar d'instal·lar Linkat 2.0 en una Virtual Box sota Ubuntu.


Comentaris

f.xavier.suñé ha dit…
Que l'Install Party seria un èxit era previsible!
Deixeu-me felicitar-vos a tots plegats per la iniciativa, per l'esforç, per la feina, pel coratge, per continuar "foolish" ;-)
Lamento no poder assistir-hi, ja ho saps.
xavi
f.xavier.suñé ha dit…
Que l'Install Party seria un èxit era previsible!
Deixeu-me felicitar-vos a tots plegats per la iniciativa, per la feina, per l'esforç, pel coratge, per seguir "foolish" ;-)
Amb gent com vosaltres l'escola del 2018 pot ser molt diferent...
Lamento no poder-hi assistir, ja ho saps...
Xavi

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot