Passa al contingut principal

Comunitat Catalana de Mahara


Via el company Joan Queralt (http://www.xtec.net/~jqueralt/), m'entero que acaba de nèixer la Comunitat Catalana de Mahara (http://mahara.org/group/view.php?id=5). Per a qui no conegui l'invent, Mahara és un sistema d'e-Portafolis de codi obert que pot ser instal·lat en servidors propis. El grup, que acaba de nèixer, té la finalitat d'avançar en la traducció al català i de crear una comunitat d'usuaris aquí a casa nostra.

He sentit a parlar llargament sobre els e-Portafolis i l'ús que se'n pot fer a l'àmbit educatiu, i moltes vegades fins i tot s'han fet analogies o intents d'utilitzar els blogs com a e-Portafolis. D'entrada no crec que sigui una proposta dolenta, tot i que no ofereix les mateixes prestacions una eina que una altra, ni de lluny, però per començar hi ha alguna proposta en aquest sentit que estructurada convenientment pot donar resultat.

Mahara permet crear una comunitat d'usuaris i fomenta la formació de xarxes de persones, també es possible integrar-lo a Moodle. Es pot fer una ullada a la web del projecte, per veure què és i com funciona (http://mahara.org/).

Amb tot, com quasi sempre, el que ens manquen són models d'ús, propostes organitzatives, bones pràctiques. Però això segur que també arribarà, i si nó ..... "al tiempo" !!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!!

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot