Passa al contingut principal

UMPC's Project

Avui, 20 d'abril, en la tercera sessió del Seminari TAC de les Terres de l'Ebre s'ha realitzat la presentació de l'experiència que s'està portant a terme amb el Projecte de Investigació amb UMPC's. Es tracta d'un projecte a l'empara de l'ICE de la Universitat Rovira i Virgili, i que compta amb el partenariatge tecnològic de Acer Computer Ibérica. A més, emprant el sistema operatiu Linkat, propi de l'àmbit educatiu català. Un dels primers èxits del projecte ha estat l'obtenció d'una imatge de clonació del sistema operatiu Linkat, a partir d'un USB. Per tal de poder inserir aquesta imatge en l'Acer One Aspire, es pot obtenir de les adreces següents i també al següent post de El Termòmetre de les TIC:
Important: Abans de restaurar les imatges, cal llegir detalladament les indicacions. Tant el procés de creació dels USB com la restauració dels Acer eliminen qualsevol informació existent al disc dur i al pendrive. No ens fem responsables de les possibles pèrdues que puguin haver-hi.

El projecte de investigació es va iniciar a primers del setembre passat, coincidint amb l'inici del curs acadèmic, i tot i el camí que encara té per endavant, als assistents els ha estat molt interessant conèixer de primera mà algunes de les reflexions que ja es poden extreure. Més si tenim en compte que amb un termini no massa llarg de temps, seran diversos els professors, centres o fins i tot alumnes a mode particular, que introduiran aquests dispositius en el seu dia a dia d'aula.

La sessió ha estat conduïda per Marià Cano, un els professors investigadors del projecte, i ha girat al voltant dels diversos aspectes que es poden relacionar d'una forma més o menys directa amb la introducció dels UMPC's a les aules. Podeu veure algunes fotos de la sessió en aquest espai. A partir de la presentació inicial, s'ha obert el debat als assistents per tal de poder recollir de primera mà les impressions inicials, les incerteses, els aclariments... i aquests han quedat recollits en un diagrama FODA, dins de la pròpia presentació, en forma de Fortaleses, Oportunitats, Debilitats i Amenaces.

Per cert, la presentació s'ha realitzat fent ús del servei Prezi. Puff, quin aplicatiu!! Suposa un abans i un després en el camp de les presentacions. Hauré de provar-lo !! La presentació està disponible a l'adreça http://prezi.com/35318/view/ i per navegar-la i consultar-la cal seguir els comandaments de la part inferior dreta de la pantalla web. A més amb el ratolí (botons dret i esquerre i roda central) es poden fer zooms sobre els seus continguts. És impressionant !!

I impressionant també ha estat la presentació de l'experiència, encertada fins i tot en el seu títol "Portàtils lleugers: llums i ombres" on, més enllà de deixar-se enlluernar per la introducció d'un nou tipus d'aparell tecnològic, s'han parlat dels diversos elements involucrats i que cal considerar en el seu procés d'adopció.

Aspectes relacionats amb l' UMPC's Project

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!! ...