Passa al contingut principal

Web 3.0: allò que s'albirà a l'horitzó !!!

Quan molts de nosaltres estem aterrant i descobrint el fenomen de la Web 2.0 i les aportacions que s'hi poden derivar, n'hi ha que ja estan un pas més enllà i comencen a parlar de la Web 2.1 ( ... mireu a zonatic-n ) .

Però allò més fort és que directament n'hi ha d'altres que dibuixen les línies mestres d'allò que serà la Web 3.0 !!! És força interessant veure per on poden anar les coses, però em fa la impressió que a aquesta marxa ens passarà com als nens petits que comencen a comptar ... volen córrer tant que de vegades ... es deixen números pel camí !!!! A veure si passem directament a la Web 4.0 sense passar per la Web 3.0 !!!

En algun moment he llegit o he comentat (no recordo exactament) que aquest velocitat de renovació tecnològica pot acabar tornant-se en contra nostra, en el sentit que la tecnologia (en tot el seu conjunt) canvia de forma tant ràpida que correm el risc de no poder-ne seguir el ritme (ni econòmic, ni conceptual, ni d'aplicació). Aquesta idea em produeix vertigen .... us deixo amb l'audio, extret de Educared.

Get this widget | Share | Track details

Comentaris

f.xavier.suñé ha dit…
Bé, potser no ens haurem de preocupar tant per les "versions" de la web i centrar-nos en el que realment inspira tot això: la col·laboració social.
Com més serveis tinguem a la nostra disposició, millor, però em temo que el gran públic no està per experimentar... vol solucions "clau en mà" i potser al camp educatiu passa alguna cosa semblant...

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!! ...