Passa al contingut principal

1200 km són el primer pas (i II)

1200 km en tres dies és el que he recorregut per assistir al IV Seminari Internacional organitzat per la UOC. Haig de dir que ha valgut la pena, molt i molt; el cap de setmana però ha estat totalment de recuperació; viatjar, és dur. Amb tot m'emporto de seminari la visió compartida amb molta més gent de que el canvi educatiu és una necessitat, encara que tothom està mirant d'esbrinar com fer-ho, com organitzar-se, quins camins seguir i quines direccions són les més adequades d'encarar en aquesta cruïlla de cruïlles. No serà senzill promoure aquest canvi, per diversos factors, però caldrà fer-lo.

Ismael Peña, en el seu bloc (http://ictlogy.net/) ha anat fent un post per a cada ponència, a mode de resum (ajudant-me a trencar complexes personals de tenir un pc al davant mentre algú està exposant ... és clar !! es poden anar agafant apunts i publicant quasi de forma instantània !!). Així que davant la seva feina magistral, em limito a facilitar els enllaços als seus posts-resum:


Agraïments
Només em queda per dir que el Seminari m'ha semblat excepcional, per la seva organització, qualitat dels conferenciants, capacitat de generar debat i innovació de les propostes. Les meves sinceres felicitacions a la UOC en general i als seus organitzadors en particular. També vull agrair de forma particular a aquelles persones que d'una manera o altra, amb petits detalls o grans detalls, han fet possible la meva assistència al mateix: Marià Cano, Begoña Gros, Francesc Balagué, Alfredo Charques.

Comentaris

Marià Cano Santos ha dit…
Gràcies per l'agraïment company! Però en realitat hauria de ser a l'inrevés, agraïnt-te jo l'esforç personal fet per poder estar allí durant tres dies treballant de valent. Un pas més en el camí...

Els hobbits mai viatjen sols,

marià ;-)

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària. Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. ...