Passa al contingut principal

IV Seminari Internacional UOC: Web 2.0 i Educació


El camí d'exploració al que m'ha abocat la llicència d'estudis d'aquest curs, m'està permetent poder assistir a un ventall molt variat i força atractiu de xerrades, jornades, congressos i altres activitats diverses, que d'altra manera, l'agenda diària de la docència no em permetria.

Aquesta setmana tindrà lloc el IV Seminari Internacional de la UOC: Web 2.0 i Educació. Sense cap mena de dubte tenir una visió d'aquesta alçada em resultarà molt interessant per copsar l'estat de la qüestió. Miraré de fer cada dia un post a mode de resum de la jornada.

Cal tenir en compte que es tracta d'un seminari internacional sobre un aspecte central de la meva llicència. Només així es pot entendre la meva participació, que ha estat totalment voluntària, i que suposa pujar d'Amposta a Barcelona, tres dies.

Tota una proesa!!! Una més !!! Junts fem equip !!! ;-)

Comentaris

Marià Cano Santos ha dit…
"Mucha ambición y poco ego [...] jugadores de equipo: gente que sepa pasarse el balón para que también otros puedan meter los goles."

quid pro quo

marià ;-)
Carme ha dit…
Molt bona notícia, Artur!
Et faràs un tip de viatjar però segur que valdrà al pena.
Estarem atents cada dia als teus apunts... i al Twitter :-)
Que vagi molt bé tot,
Carme
Artur Tallada ha dit…
Us agraeixo el suport companys !!!

Artur
Montse Tallada ha dit…
Segueix endavant...obrint camins.
T'anirem seguint, o ho intentarem.
Records

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària. Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. ...