Passa al contingut principal

Els Blocs a la primera sessió del Seminari TAC a TTEE

Des dels Serveis Educatius de les Terres de l'Ebre m'han encarregat que imparteixi la 1a sessió els Seminaris TAC. La temàtica que es vol tractar és "Els blocs a XTEC i el seu aprofitament a l'aula". A la web dels STAC a les Terres de l'Ebre (Camí de Sirga) podem consultar les diferents activitats que s'aniran organitzant.

Per tal que es pugui fer un seguiment adequat, he preparat aquesta presentació:


Com a complement a la sessió he trobat un document elaborat pel Departament d'Educació que és un molt bon complement per a l'ús i publicació de blocs dins l'entorn d'XTECBlocs. El text en qüestió s'anomena "XTECBlocs: perquè l'aula vagi més enllà del clos". Bona lectura !!!

Comentaris

Carles Caño ha dit…
Què bo!
T'anava a enviar la URL del curs Aula 2.0 de l'XTEC i acabo de veure que ets un dels autors... O:-)

Enhorabona per partida doble, tant per la presentació que poses al comentari com pels materials d'Aula 2.0

La meva germana és també professora i, a través seu, he descobert aquests materials i m'han motivat a crear un bloc per a un crèdit de cicles formatius de grau mitjà (http://blocs.xtec.cat/xald) i a fer el meu propi blog personal (http://choulo.wordpress.com)

Fins aviat!
Lourdes Domenech ha dit…
Hola Artur,
he vist la teva presentació. És molt clara. Segur que ajudes a aclarir què és això dels blocs a molt docents que només n'han sentit a parlar o ni tan sols això,

Sort!!!
Artur Tallada ha dit…
Hola Lu,

jo també vull felicitar-te per la teva feina. Ja has vist que he fet servir uns materials teus que vaig descobrir navegant per la xarxa. Gràcies, són d'una gran qualitat !!

Un petó des de la distància ...

Artur
Artur Tallada ha dit…
Hola Carles,

gràcies per les gràcies ......

T'animo a seguir endavant amb el bloc i en tot cas si hi ha algun dubte o qüestió que creguis que et puc solucionar quedo a la teva disposició.

He vist els teus blocs i m'han agradat molt els articles de conversió a binari i el de com fer una presentació sense caure en l'aburriment.

També t'animo a que facis una volta per Pom de Blogs (http://www.unsizeros.net/pomdeblogs/) ja que possiblement també podries col·laborar-hi a través del teu bloc.

Artur

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot