Passa al contingut principal

Quatre fotos per agafar impuls

Font: http://www.flickr.com/photos/14111752@N07/3704377275

Alguna vegada, en alguna de les diverses xerrades que tinc el gust de mantenir amb els meus companys de batalles, ha sortit a relluir la sensació de "dejà vu" (ja vist) que moltes vegades ens assalta (aquí comprovo que que no sóc l'únic que la pateix), quan assistim a les diverses jornades, cursos o altres activitats de formació relacionades amb el món educatiu.

Bé, sincerament he de dir que sempre hi ha lloc per a la sorpresa, i l'ocasió d'aprendre noves coses hi és sempre present. Amb tot, sí que és cert que, ja sigui per la intensa activitat d'autoformació que he portat a terme els darrers anys, ja sigui per el moment de canvi en el que ens trovem, es produeix com una mena de saturació o, com dir-ho ..... una necessitat de deixar d'escoltar i passar a l'acció.

Es produeix una mena de catàrsi interna que transmuta els plantejaments personals, amb una espècie d'acte reflexiu que et fa donar compte que moltes de les respostes que cerques no seran trobades per més lectures o més auditoris als que puguis tenir accés, a excepció dels grans autors o ocasions concretes. Llavors, en preguntar-te " I ara què ? ", s'obre una llum, una porta, quasi bé de manera inconscient, de forma natural, sense quasi bé voler ... continuar aprenent sí, però també proposar, opinar, comentar activament, difondre, orientar, ....... acció, acció, acció !!!

QUATRE FOTOS PER A LA REFLEXIÓ/IMPULSIÓ

FOTO 1. Xerrant fa uns dies a través de Twitter el company Xavi Belanche (http://www.xbelanch.net) em deixa una Mention "@xbelanch: @ArturTallada sobretot més fer que dir. Més transpiració que inspiració ;-)"

FOTO 2. El dijous passat, Boris Mir (http://lamiradapedagogica.blogspot.com/) feia la proposta al seu auditori: "Els aquí presents, que teniu una dilatada experiència en l'ús de les TIC a l'aula, sou, segurament, els qui haurieu de dir què i com estructurar el treball a l'aula fent ús d'aquestes. Estem en un moment on hi ha més preguntes que respostes. Som nosaltres qui hem de trobar les respostes !!!"

FOTO 3. Article de Josep Mª Espinàs a El Períodico (27-09-09). "Mozart no s'ho va preguntar" . Poca cosa a dir, llegint l'article tot es fa evident.

FOTO 4. Tivenys en festes. Carrers engalanats. La temàtica d'un d'ells són els Proverbis Xinesos. Em topo de cara amb un d'ells, fit a fit. "És més fàcil saber com es fa una cosa que fer-la": http://es.wikiquote.org/wiki/Proverbios_chinos

Així, doncs, fins aquí tot ha estat fàcil, adquirir coneixement, parar l'orella, acumular experiència, ... anem a veure si ens anem sortint amb lo que ve, amb lo difícil !!!


Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-No comercial-Compartir Igual 3.0 Espanya de Creative Commons

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta