Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succeeix però, que aquest començament que tant bo podria ser, amb el temps es va perdent i deixant de banda (desconec les raons).
Refrescar la memòria amb coses que ja es fan i amb altres que es podrien fer (i mirant d'evitar caure en el perany digital volgudament), va ser l'objectiu principal de la meva intervenció a la VI Jornada pedagògica de bones pràctiques de la Terra Alta dedicada a la "Robòtica i la tecnologia a l'aula".
Si hi esteu interessats, podeu consultar la presentació en el següent enllaç. Els recursos digitals per a introduir als nens en el món de la programació ja en parlaré en altres ocasions!!
Podeu llegir més articles meus aquí (a Llunà-TIC)
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-N comercial-Compartir Igual 3.0 Espanya de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-N comercial-Compartir Igual 3.0 Espanya de Creative Commons
Comentaris