Passa al contingut principal

Congrés Internet a l'Aula >> Ordre

Fa unes setmanes vaig encetar una nova categoria dins el bloc, en relació al Congrés Internet a l'Aula. Amb unes setmanes d'experiència, crec que ja puc fer alguna valoració inicial. Penso que es tracta d'una molt bona iniciativa, que pot permetre difondre encara més l'ús d'internet dins l'educació, establir vincles amb altres docents de l'estat, conèixer experiències interessants i avançar plegats en aquest camí que hem de fer tots de forma conjunta.
He fet alguna incursió dins el portal http://www.congresointernetenelaula.es/ i també dins la xarxa social que s'ha creat http://internetaula.ning.com/ paral·lelament a aquest event. La veritat és que em fa por posar-m'hi, bàsicament per dos motius. El primer per què hi ha un gran nombre de persones inscrites, amb els seus comentaris i contribucions, i fer-ne un seguiment acurat, com seria la meva intenció, pot significar una gran despesa en forma de temps i energies. El segon per què molts dels comentaris que s'hi fan no tenen la transcendència que caldria esperar .... de la típica salutació entre companys es passa en moltes ocasions a intervencions de dos o tres línies, sense aprofondir en les idees, i moltes vegades constatant que allò que s'albira des de el nostre entorn proper (aspectes a millorar, problemàtiques diàries, linies de innovació ...) també és en moltes ocasions el mateix que es parla, debat i qüestiona, des d'altres indrets de la península.
Crec que hi ha una gran feina a fer, en forma de buidatge, d'aquelles aportacions que poden resultar més interessants i riques, tan per la forma com pel contingut. De moment, per tal de posar-hi un poc d'ordre i facilitar la navegació i la recerca d'informació, Xavi Suñe, (macanudo !!!, com diria en Puyal) ha creat una pàgina a mode recull de feeds utilitzant el Netvibes.
A veure si d'aquesta manera es pot accedir més comodament a allò que s'hi va coent .... Panorama del Congrés Internet a l'Aula via RSS .... i em decideixo a fer-hi una bona capbussada !!!

Comentaris

f.xavier.suñé ha dit…
Gràcies, novament, Artur per la referència que em fas!
xavi

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta