Passa al contingut principal

Guanyadors Premis Edublogs 08


Doncs ja estan publicats els guanyadors dels premis Edublogs 08, que convoca l'associació Espiral. Val la pena fer una bona passejada pel conjunt de blogs que han participat, ja tots ells són molt bons exemples de com utilitzar aquestes eines dins la tasca docent de forma creativa i estimulant.

Un any més, he tingut el plaer de poder col·laborar com a membre de l'equip de l'equip valorador ... una tasca que em resulta complicada, ja que valorar blogs de companys i tenir que mullar-se a decidir quin és lleugerament millor que un altre, és una tasca prou complicada. Vull destacar des d'aquí, la tasca organitzativa i la feina realitzada pel conjunt de companys/es que han/hem actuat com a valorador (Isidro i Berta, un treball impecable, fantàstic. Juanmi, Antonio, Maite, Daniel, Lucía, Conchi, Lu, Xavier, Mª Lluisa, Juanjo, Mar, Begoña, Sergio, Giuliana, Raúl, Eloy i Victor.)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta