Passa al contingut principal

Jornada TICJoves

Fa uns dies, com d'altres vegades, vaig aixecar-me ben aviat, per compartir viatge amb altres companys (Marià, Xavi, Luis ...) en direcció al Citilab de Cornellà. El motiu ´va ser la celebració de la jornada TICJoves. Es tractava de detectar de quina manera fan servir es joves les diverses tecnologies que tenen a l'abast. Faig unes petites notes d'allò més significatiu que es va dir:

Per a què fan servir Internet els joves? Per comunicar-se amb els amics i la família, descarregar-se música, pelis i aplicacions del seu interès, per cercar informació sobre temes que els interessen, buscar informació per treballs escolars, jugar en línia, ...

Tres grans motius per introduir les TIC a l'educació:
- per innovar i canviar els mètodes d'ensenyament
- per fer més eficients les activitats d'aprenentatge
- per alfabetitzar digitalment els alumnes

En general els alumnes creuen que amb l'ús de noves tecnologies s'aprén millor, mentre que per part del professorat es destaca la falta de referents pedagògics i metodològics que involucren l'ús de les TIC en l'educació.

Com a cloenda, Alfons Cornella va fer una valoració de la Jornada, destacant la distància que es va fer palesa dins el món educatiu, entre els alumnes i els professors, entre el món empresarial i l'educatiu.

Fora els PowersPoints !!! Revolució des de sota (alumnat).

La jornada va tenir una forta campanya de difusió i post-edició dels continguts, que ara es troben disponibles a l'adreça http://www.ticjoves.cat/continguts.html .

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta