Passa al contingut principal

I Jornades sobre els Nous Currículums



El passat 24 de novembre es van celebrar les I Jornades sobre els Nous Currículums organitzades pel Col·legi de Llicenciats i Doctors a Salou. La conferència inagural la va realitzar Montserrat Casas Vilalta, i va tractar sobre els eixos bàsics sobre els que s'han construït els currículums de secundària. Haig de dir que va resultar molt interessant tenir l'oportunitat d'escoltar de primera mà a una de les persones implicades en el procés d'elaboració dels nous currículums. I aquesta impressió o valoració va ser compartida per una gran quantitat de gent, si s'ha de jutjar per l'assistència (més de 350 persones) tractant-se d'un dissabte al matí .....

M'agradaria poder disposar de la presentació, però en aquest cas, sembla que només serà accessible si estàs col·legiat (i no és el meu cas, ara per ara). Després d'aquesta conferència inagural es van realitzar tallers separats per matèries .... jo vaig anar al de Ciències Experimentals. Allí vam realitzar una sessió més dirigida al nou enfocament curricular vist des de la nostra matèria.

També ens van anunciar que per al proper 23 de febrer hi ha previst fer una nova jornada, en aquest cas dedicada a les competències bàsiques. I per al 17 de maig una tercera, i darrera, dedicada a l'organització de centre. Per poc que pugui, he de mirar d'anar-hi.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot