Passa al contingut principal

Càtedres: cagarà el tió ?


Tema càtedres.

Aquest any, després de molts i molts anys, torna ha haver concurs de càtedres. Com en la majoria de coses
, aquí, també sóc una persona que acaba d'aterrar (lo qual no deu de ser massa dolent, no?) i per tant la meva posició és d'explorar el terreny a lo boy scout, obrint camí. La meva intenció era matricular-me per tal d'anar seguint el procés fins allí on fora possible (.... fins al final ¿¿¿¿) però cal tenir una antiguitat mínima de 8 anys en el cos i actualment no hi arribo (7 anys, 3 mesos i 11 dies). M'hagués agradat poder inscriurem, més que res per a veure quina és la meva baremació respecte a la resta de participants, i així anar escalfant motors, de cara a properes convocatòries.

Savia, a partir de les diverses xerrades que he tingut ocasió de tenir amb companys, que la qüestió estava molt complicada, si no impossible. Cal pensar que amb tants d'anys que no es convoca el concurs de càtedres, hi ha molta gent (abans que jo) que simplement per l'antiguitat em sobrepassa a puntuació "cuatro pueblos" .... sé de companys/es que tenen el màxim de puntuació permesa en cada apartat i que les petites dècimes que els manquen per no tenir algun títol com el certificat D de Català (segons la seva opinió) els fa perdre opcions a assolir la condició de catedràtic/ca. Ja vegeu com està el tema. O tens tots els teus apartats de baremació a la màxima puntuació o ... pel que sembla, les opcions són poques. Segurament es tracta duna opinió extrema, però crec que és significativa de com està el panorama per aquest curs.

Per aquest motiu la meva intenció era inscriurem, que em baremessin, i a partir d'aquí veure quina seria la meva posició en el llistat general i somniar truites de cara a propers anys. L'any vinent (i el següent) tornarà a haver concurs de trasllats, i llavors quasi segur que ja em podré inscriure i començar a fer volar coloms. Al cap i a la fi, pel que veig (tot just arribar) és que tard o d'hora pot ser una meta assolible. És com el tió. Cal anar-li donant cops per tal que no es refredi. Més tard o més d'hora cagarà, segur !!!

Mentre, per tal de tenir-ho a mà, faig un petit recull de les informacions relacionades amb el tema:

Comentaris

Lourdes Domenech ha dit…
Jo m'hi he inscrit per provar sort. Segur que ens trobarem en properes convocatòries.

El que em sembla més difícil és veure com es farà el desempat, perquè hi haurà molts empats de 8,5 punts. Molts aspirants tenen la puntuació màxima en tots els apartats menys en el 3.1. (el certificat D de català puntua 0,25)

Entrades populars d'aquest blog

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

Introduint els puzzles amb Tangram a Educació Infantil

  Els puzzles són un dels jocs que comencen a introduir-se en els nens que fan Educació Infantil, si bé els que normalment es fan servir són els que estan fets per cubs amb imatges impreses a les seves cares i que juntament amb altres conformen una imatge més gran. És un poc més estrany jugar o fer puzzles amb el Tangram. Aquests dies, a casa, hem començat a jugar amb el Tangram. El material que hem utilitzat és molt bàsic: reculls de figures on les peces estan diferenciades per colors; fulls en blanc on dibuixem cada figura utilitzant les peces d'un Tangram, que en una etapa inicial és bo que siguin de diferents colors; les figures es poden pintar amb el color corresponent, el fet de pintar la figura ja és per ell mateix una bona introducció al Tangram; un Tangram de colors per anar construint la figura que hem pintat (en cas de no tenir-ne cap es pot construir amb trossos de cartolina de colors). L'activitat resultant és força entretinguda i addictiva!! ...