Vés al contingut principal

UMPC's Project

Avui, 20 d'abril, en la tercera sessió del Seminari TAC de les Terres de l'Ebre s'ha realitzat la presentació de l'experiència que s'està portant a terme amb el Projecte de Investigació amb UMPC's. Es tracta d'un projecte a l'empara de l'ICE de la Universitat Rovira i Virgili, i que compta amb el partenariatge tecnològic de Acer Computer Ibérica. A més, emprant el sistema operatiu Linkat, propi de l'àmbit educatiu català. Un dels primers èxits del projecte ha estat l'obtenció d'una imatge de clonació del sistema operatiu Linkat, a partir d'un USB. Per tal de poder inserir aquesta imatge en l'Acer One Aspire, es pot obtenir de les adreces següents i també al següent post de El Termòmetre de les TIC:
Important: Abans de restaurar les imatges, cal llegir detalladament les indicacions. Tant el procés de creació dels USB com la restauració dels Acer eliminen qualsevol informació existent al disc dur i al pendrive. No ens fem responsables de les possibles pèrdues que puguin haver-hi.

El projecte de investigació es va iniciar a primers del setembre passat, coincidint amb l'inici del curs acadèmic, i tot i el camí que encara té per endavant, als assistents els ha estat molt interessant conèixer de primera mà algunes de les reflexions que ja es poden extreure. Més si tenim en compte que amb un termini no massa llarg de temps, seran diversos els professors, centres o fins i tot alumnes a mode particular, que introduiran aquests dispositius en el seu dia a dia d'aula.

La sessió ha estat conduïda per Marià Cano, un els professors investigadors del projecte, i ha girat al voltant dels diversos aspectes que es poden relacionar d'una forma més o menys directa amb la introducció dels UMPC's a les aules. Podeu veure algunes fotos de la sessió en aquest espai. A partir de la presentació inicial, s'ha obert el debat als assistents per tal de poder recollir de primera mà les impressions inicials, les incerteses, els aclariments... i aquests han quedat recollits en un diagrama FODA, dins de la pròpia presentació, en forma de Fortaleses, Oportunitats, Debilitats i Amenaces.

Per cert, la presentació s'ha realitzat fent ús del servei Prezi. Puff, quin aplicatiu!! Suposa un abans i un després en el camp de les presentacions. Hauré de provar-lo !! La presentació està disponible a l'adreça http://prezi.com/35318/view/ i per navegar-la i consultar-la cal seguir els comandaments de la part inferior dreta de la pantalla web. A més amb el ratolí (botons dret i esquerre i roda central) es poden fer zooms sobre els seus continguts. És impressionant !!

I impressionant també ha estat la presentació de l'experiència, encertada fins i tot en el seu títol "Portàtils lleugers: llums i ombres" on, més enllà de deixar-se enlluernar per la introducció d'un nou tipus d'aparell tecnològic, s'han parlat dels diversos elements involucrats i que cal considerar en el seu procés d'adopció.

Aspectes relacionats amb l' UMPC's Project

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Arriba la competència digital docent #CDD

Fa temps que es parla de les competències que han de tenir els treballadors en el context actual, dominat per la tecnologia i l'accés a la informació. Més concretament, dins de l'àmbit de l'ensenyament, sembla clar que si hem de preparar els nostres estudiants per al món de demà (a uns vuit o deu anys vista) una de les competències que els hem de dotar és la competència digital. No sabem com serà el món del futur, ni quines seran les professions que s'estilaran, però està clar que d'una manera o una altra, les pantalles, la informació i internet hi seran molt presents. Fa uns mesos el Departament d'Ensenyament va presentar els documents referents al desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat.

Ara bé, per tal de fer alumnes digitalment competents, cal que també els professors ho siguin. I aquí està la novetat d'aquests dies. El passat dia 6 de juliol es va presentar l'informe interdepartamental de la competència digital docent, que traça …

Aire renovat en el món educatiu: escolanova21

S'ha alçat el teló d'un nou escenari educatiu!! Potser sóc massa agosarat utilitzant aquesta expressió, però em fa la sensació que el Projecte Escolanova21 (http://www.escolanova21.cat) ha arribat per a quedar-se i canviar les practiques educatives i l'organització dels centres. I per extensió, el sistema educatiu.
Hem passat un període de temps (d'una certa sequera de propostes) on un podia assistir a jornades, conferències, xerrades, ..., en les que es mostraven experiències centrades en un canvi de metodologia, però que molt sovint estaven limitades a una aula o a un professor en concret, i més darrerament hem conegut d'algun centre que de forma integral ha iniciat processos de transformació metodològica. Aquests professors i centres innovadors han tirat endavant aquestes pràctiques prenent decisions arriscades i fent de funambulistes sobre el fil del marc legal educatiu. Cal reconèixer la seva valentia i la seva força per a impulsar el canvi portes endins, amb…