Passa al contingut principal

STEAM Conference Barcelona 2017 (lectures)

La setmana passada vaig assistir a la STEAMConf Barcelona 2017, de la qual aquest any es celebrava la seva tercera edició. El programa previst, tant de tallers com de conferenciants va ser d'alt nivell (vegeu aquí el programa) i, tal i com em va passar l'any passat, en acabar una edició ja tens ganes que arribi la propera. I això és un molt bon senyal.

Just fa un mes, a finals de febrer, el Govern de la Generalitat va anunciar la posada en marxa d'un Pla interdepartamental anomenat STEMcat amb l'objectiu d'impulsar els estudis relacionats amb les Ciències (Science), Tecnologies (Technologies), Enginyeries (Engineering) i Matemàtiques (Maths). En aquest cas van deixar de banda la A d'Arts.... Es tracta d'una molt bona notícia que de ben segur generarà una gran quantitat d'iniciatives i projectes interessants en els centres educatius. Caldrà estar ben atent.

Pel que fa l'STEAMConf Barcelona 2017, poc a poc aniré desgranant algunes de les idees mes interessants, pero de moment m'emporto dos llibres per a la meva biblioteca particular:
  • Hello Ruby, de Linda Laukas, dirigit a introduir aspectes de programació a nens i nenes a partir d'uns 5 anys (tinc curiositat per veure com ho planteja). En aquesta ressenya hi ha un poc mes d'informació al respecte.
  • Invent to learn, de Sylvia Libow Martinez i Gary Stager, està considerat un dels llibres de referència pel que fa a l'aplicació del moviment maker a les aules.
Dos lectures, moltes idees i referències i ganes de que arribi STEAMConf Barcelona 2018!! Bé, no correm tant.....poc a poc...



Podeu llegir més articles meus aquí (a Llunà-TIC)


Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-N comercial-Compartir Igual 3.0 Espanya de Creative Commons

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Antoni Zabala: l'aprenentatge per competències.

Aquest post està escrit en directe des del CosmoCaixa. Afortunadament hi ha una xarxa a disposició dels assistents. És una cosa molt d'agrair !!!


Sr. Joaquim Núñez: "... el Departament vol donar suport al canvi metològic que suposo el treball per competències ..." , "... tenim el model que millor resposta pot donar a aquesta necessitat, és el de la pràctica reflexiva, per tant en el proper curs es previsible que s'amplie ..." , "... es veu la necessitat de fer un coneixement compartit comú amb les bones pràctiques dels diferents professionals, juntament amb la formació en centres... "

(A mi a la pràctica reflexiva no em deixen parlar d'aquest tema .... és tabú !!!) Gràcies per donar-me la raó Joaquim !!!

Per donar resposta a la demanda s'ha canviat l'orientació (hi assisteix professorat de totes les matèries !!!) , de sessió de treball a ponència. S'espera que des de la Subdirecció General hi hagi més jornades dirigides a la resta de…

Videoconferència amb Sardenya (Itàlia)

Segurament molts de vosaltres ja coneixeu el programa Skype (http://www.skype.com/intl/es/helloagain.html) i possiblement l'heu fet servir alguna vegada per a realitzar una videoconferència o trucada de veu. Potser això no és massa novedós, però que es faci servir en un IES amb finalitats educatives i que la comunicació es realitzi amb una zona italiana, on es parla també català, representa un enfocament i una aplicació molt nova de l'eina.

Crec que val la pena donar-ne difusió. Bàsicament per un sol motiu. És un dels coordinadors de la zona qui ens planteja la possibilitat de realitzar aquesta activitat. Amb el paper explicatiu i un mail i/o telefon de contacte amb Sardenya decidim tirar-ho endavant. Només portem una sessió, és cert, però estic pràcticament segur que a ningú (dels que se suposa que han de conèixer tot allò que es fa en els centres i més si és novedós) els hi arribarà cap notícia de la mateixa i aquell que ens la va proposar, segurament que no podrà "escap…