Ves al contingut principal

POKEN ..... per a educació !!!

Farà cosa de una setmana, estava a la feina xerrant amb companys/es a l'hora d'esmorçar. El tema de conversa ens va endinsar en l'àmbit de les TIC (com si no !!! ... :-) ), però no de forma premeditada ni volguda ja que el grup era prou heterogeni i divers pel que feia a interessos. Tot va venir de la mà dels Codis QR, dels que ja n'he parlat en algun altre moment en aquest blog, i d'alguns dels treballs i estudis que en vam fer el curs passat, un parell de "frikies".

En aquell moment els vaig comentar que hi havia uns dispositius, que corrien pel Japó, anomenats Poken, i que servien per a intercanviar dades electròniques entre compays/es i amistats del món real. Tot just avui m'acabo d'assaventar que aquests "animalons" ja es poden adquirir aquí a casa nostra (http://www.pokenespana.com/).

Només d'entrada ja em resulten d'interès per a l'àmbit educatiu, donat que s'hi poden relacionar aspectes de:
  • Identitat digital: serà un dels aspectes que s'hauran de tenir en compte en un futur proper, en el que la pràctica totalitat d'informació, d'interaccións socials, i construcció de la pròpia identitat personal, passen per la xarxa. Ja no serà necessari tenir nicks que emulin o s'assemblin al nom real ... podrem tenir-los tant difícils de recordar i tant estranys com vulguem, i sense por d'equivocar-nos o transmetre'ls de forma errònea. D'aquesta manera podrem ser més difícils de localitzar a la xarxa, o en tot cas, en bona part, tindrem una capacitat més gran de poder-ho decidir.
  • Protecció de dades: els usuaris hauran de prendre molt més consciència de la sensibilitat que suposa disposar de determinades dades personals, de totes en general, però sobretot també d'aquelles relacionades amb el món digital. La potencialitat d'aquests "gadgets" radica en la facilitat de connectar el món analògic amb el digital.
Espero que ven aviat en jornades, seminaris, cursos i congressos, pugui intercanviar les meves dades de contacte amb els meus col·legues !!

Comentaris

Toontje ha dit…
No sale el articulo.
mcano@xtec.cat ha dit…
però què friiiiiki!!! Me pido el panda, m'encanta...jejeje

marià ;-)

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…