Passa al contingut principal

POKEN ..... per a educació !!!

Farà cosa de una setmana, estava a la feina xerrant amb companys/es a l'hora d'esmorçar. El tema de conversa ens va endinsar en l'àmbit de les TIC (com si no !!! ... :-) ), però no de forma premeditada ni volguda ja que el grup era prou heterogeni i divers pel que feia a interessos. Tot va venir de la mà dels Codis QR, dels que ja n'he parlat en algun altre moment en aquest blog, i d'alguns dels treballs i estudis que en vam fer el curs passat, un parell de "frikies".

En aquell moment els vaig comentar que hi havia uns dispositius, que corrien pel Japó, anomenats Poken, i que servien per a intercanviar dades electròniques entre compays/es i amistats del món real. Tot just avui m'acabo d'assaventar que aquests "animalons" ja es poden adquirir aquí a casa nostra (http://www.pokenespana.com/).

Només d'entrada ja em resulten d'interès per a l'àmbit educatiu, donat que s'hi poden relacionar aspectes de:
  • Identitat digital: serà un dels aspectes que s'hauran de tenir en compte en un futur proper, en el que la pràctica totalitat d'informació, d'interaccións socials, i construcció de la pròpia identitat personal, passen per la xarxa. Ja no serà necessari tenir nicks que emulin o s'assemblin al nom real ... podrem tenir-los tant difícils de recordar i tant estranys com vulguem, i sense por d'equivocar-nos o transmetre'ls de forma errònea. D'aquesta manera podrem ser més difícils de localitzar a la xarxa, o en tot cas, en bona part, tindrem una capacitat més gran de poder-ho decidir.
  • Protecció de dades: els usuaris hauran de prendre molt més consciència de la sensibilitat que suposa disposar de determinades dades personals, de totes en general, però sobretot també d'aquelles relacionades amb el món digital. La potencialitat d'aquests "gadgets" radica en la facilitat de connectar el món analògic amb el digital.
Espero que ven aviat en jornades, seminaris, cursos i congressos, pugui intercanviar les meves dades de contacte amb els meus col·legues !!

Comentaris

Marià Cano Santos ha dit…
però què friiiiiki!!! Me pido el panda, m'encanta...jejeje

marià ;-)

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària. Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. ...