Passa al contingut principal

Entrades

La culpa és del 2.0

Ja fa bastants de dies que no publico en el blog. La veritat és que no es degut a la falta de notícies i novetats, ja siguin particulars o a nivell de col·lectiu. El ritme és vertiginós i segurament aquest es un dels motius pels quals el blog ha estat un poc paradet ..... prometo reprendre'l. L'altre motiu és l'allau de novetats a la xarxa. Les eines que estan sorgint són un començar i no parar, i la migració d'usuaris cap a altres tipologies d'aplicacions és ja un fet. Facebook, Twitter i altres aplicacions socials estan creixent sense parar. Encara, per si això no fora suficient, els nous dispositius ultramòbils (microportàtils i telèfons mòbils) juntament amb l'expansió de les connexions 3G, afegeixen més riquesa a l'escenari que s'està dibuixant .... un món ple d'oportunitats, on la imaginació és la protagonista principal, i on cal saber moure's ràpid .... quelcom que els hobbits sabem fer molt i molt bé !!! Aquesta obra està subjecta a una l...

UMPC's Project

Avui, 20 d'abril, en la tercera sessió del Seminari TAC de les Terres de l'Ebre s'ha realitzat la presentació de l'experiència que s'està portant a terme amb el Projecte de Investigació amb UMPC's. Es tracta d'un projecte a l'empara de l' ICE de la Universitat Rovira i Virgili , i que compta amb el partenariatge tecnològic de Acer Computer Ibérica . A més, emprant el sistema operatiu Linkat , propi de l'àmbit educatiu català. Un dels primers èxits del projecte ha estat l'obtenció d'una imatge de clonació del sistema operatiu Linkat, a partir d'un USB. Per tal de poder inserir aquesta imatge en l'Acer One Aspire, es pot obtenir de les adreces següents i també al següent post de El Termòmetre de les TIC : Imatge Acer Aspire One (model de disc dur 120 Gb) . Instruccions Imatge Acer Aspire One (model de disc dur SSD 8 Gb) . Instruccions Important: Abans de restaurar les imatges, cal llegir detalladament les indicacions . Tant el proc...

La competència digital i les TAC

El dissabte passat (31-01-09) prèviament a l’Assemblea General Ordinària d’Espiral, que es va celebrar al CETEI (centre de Tecnologies Ituarte), en Jordi Vivancos (Cap del Servei TAC del Departament d’Educació i autor del blog “De les TIC a les TAC”), va oferir a tots els assistents la conferència “La competència digital i les TAC”. En Joan Badia, Director General d’Innovació, va presidir l’acte. El que segueix a continuació és una transcripció dels aspectes més interessants des del meu punt de vista personal. Aproximació a les competències bàsiques En una primera aproximació es va fer un breu recorregut històric del desenvolupament curricular, des del 1867, amb la Llei Moyano, on el currículum s’estructurava al voltant dels “fets” i la “memòria” al voltat dels mateixos, fins a la LOE del 2006, moment en que apareixen les competències bàsiques i mètodes pedagògics. Inicialment, els primers que van començar a parlar de competències van ser psicòlegs vinculats al món dels recursos huma...

PISA 2009

No és la primera vegada que escric al voltant de la competència lectora digital, vinculada a les proves PISA 2009, que es celebraran la propera primavera, i espero que no sigui aquest el darrer article en el que hi faci relació :-) Aquesta vegada, només és per donar la referència que en fa El País ( veure article ), i resaltar-ne les dades més importants que a mode de resum hi apareixen. Us recomano, però, fer una lectura completa de l'article.

EbreBloc'09

Ja està quí la 3a trobada de blocaires ebrencs !!! Us adjuntem l'esplèndid programa d'aquesta nova edició !!! Sou convidats/des a assistir i sobretot a gaudir-la !!! 6 de febrer de 2009 ( Biblioteca Marcel·lí Domingo ) 16.45 - 17.00h : Recepció i recollida de materials. 17.00 - 18.00h : Presentació i inauguració de la jornada a càrrec de: Carme Pla , presidenta de Blocaires Ebrencs . Ferran Bel , alcalde de Tortosa . Andreu Martí, president del Consell Comarcal del Baix Ebre . Josep Lluís Salvadó , delegat territorial de la Generalitat a les Terres de l’Ebre. 18.00 - 19.00h : Xerrada de Teresa Fèrriz Roure , directora de “ Lletra “ , l’espai virtual de la literatura catalana de la UOC . 19.00 - 20.30h : Taula redona : Blocs i literatura , moderada per Emigdi Subirats . Amb la participació de: Jordi Ferré , editor de Cossetània . Albert Aragonés, escriptor, Beaba.info . Dolors Queralt, regidora de Cultura de l’ EMD de Jesús . Jesús M. Tibau , escriptor i blocaire. 20.30...

POKEN ..... per a educació !!!

Farà cosa de una setmana, estava a la feina xerrant amb companys/es a l'hora d'esmorçar. El tema de conversa ens va endinsar en l'àmbit de les TIC (com si no !!! ... :-) ), però no de forma premeditada ni volguda ja que el grup era prou heterogeni i divers pel que feia a interessos. Tot va venir de la mà dels Codis QR, dels que ja n'he parlat en algun altre moment en aquest blog, i d'alguns dels treballs i estudis que en vam fer el curs passat, un parell de "frikies". En aquell moment els vaig comentar que hi havia uns dispositius, que corrien pel Japó, anomenats Poken, i que servien per a intercanviar dades electròniques entre compays/es i amistats del món real. Tot just avui m'acabo d'assaventar que aquests "animalons" ja es poden adquirir aquí a casa nostra ( http://www.pokenespana.com/ ). Només d'entrada ja em resulten d'interès per a l'àmbit educatiu, donat que s'hi poden relacionar aspectes de: Identitat digital: ser...

Aprenentatge per competències (II part)

Fa quasi bé un any que vaig publicar un article relacionat amb la conferència que va realitzar el Sr. Antoni Zabala al voltant del tema "L'aprenentatge per competències" ( veure article anterior ). Posteriorment a la conferència, el CESIRE de Tecnologia ( AulaTEC ) va publicar un extens article a mode de resum, però també amb moltes extensions, de la pròpia conferència i d'informacions relacionades amb el propi tema (articles de revistes, l'enregistrament en vídeo, enllaços d'interès ...). Donada la importància del tema en qüestió, i també, per que en moltes ocasions, a mi mateix em costa de localitzar-ne la seva ubicació, afegeixo l'enllaç per si algú té interès en ampliar el coneixement del mateix .