Vés al contingut principal

Una motxilla digital


Fa uns mesos vaig escriure un post on em feia ressó de la possibilitat real que hi ha actualment de disposar d'aplicacions que poden correr des d'un PenDrive (Les aplicacions venen amb mi). Navegadors web, gestors de correu, programes d'ofimàtica, d'edició gràfica, són alguns dels que no és necessari tenir-los instal·lats en la màquina local, ja que hi ha versions que es poden executar des d'un dispositiu de memòria portable.

Avui, llegeixo a Educastur, que la consejería de Educación y Ciencia del Principado de Asturias ha presentat Educastur Mochila Digital, un conjunt d'aplicacions portables preparades per a ser instal·lades i utilitzades en una memòria USB. Segons els seus creadors, el conjunt d'aplicacions "miren d'abarcar el conjunt de les diferents necessitats que poden sorgir en l'entorn educatiu". Donat que des del projecte CDWEB ja es disposa d'un dipòsit d'aplicacions lliures portables i en català, tal vegada seria una bona iniciativa recompilar-les i oferir-les de forma conjunta per tal de facilitar-ne la utilització per part de qualsevol membre de la comunitat educativa i així tenir la nostra motxilla digital. De manera que sota un petit entorn fora fàcil accedir a una aplicació o una altra. Les aplicacions ja hi són, només es tractaria de'unificar-les sota un mateix entorn o menú llançadora.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Arriba la competència digital docent #CDD

Fa temps que es parla de les competències que han de tenir els treballadors en el context actual, dominat per la tecnologia i l'accés a la informació. Més concretament, dins de l'àmbit de l'ensenyament, sembla clar que si hem de preparar els nostres estudiants per al món de demà (a uns vuit o deu anys vista) una de les competències que els hem de dotar és la competència digital. No sabem com serà el món del futur, ni quines seran les professions que s'estilaran, però està clar que d'una manera o una altra, les pantalles, la informació i internet hi seran molt presents. Fa uns mesos el Departament d'Ensenyament va presentar els documents referents al desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat.

Ara bé, per tal de fer alumnes digitalment competents, cal que també els professors ho siguin. I aquí està la novetat d'aquests dies. El passat dia 6 de juliol es va presentar l'informe interdepartamental de la competència digital docent, que traça …

Aire renovat en el món educatiu: escolanova21

S'ha alçat el teló d'un nou escenari educatiu!! Potser sóc massa agosarat utilitzant aquesta expressió, però em fa la sensació que el Projecte Escolanova21 (http://www.escolanova21.cat) ha arribat per a quedar-se i canviar les practiques educatives i l'organització dels centres. I per extensió, el sistema educatiu.
Hem passat un període de temps (d'una certa sequera de propostes) on un podia assistir a jornades, conferències, xerrades, ..., en les que es mostraven experiències centrades en un canvi de metodologia, però que molt sovint estaven limitades a una aula o a un professor en concret, i més darrerament hem conegut d'algun centre que de forma integral ha iniciat processos de transformació metodològica. Aquests professors i centres innovadors han tirat endavant aquestes pràctiques prenent decisions arriscades i fent de funambulistes sobre el fil del marc legal educatiu. Cal reconèixer la seva valentia i la seva força per a impulsar el canvi portes endins, amb…