Ves al contingut principal

ESCOLA 2018: a 10 anys vista.

Seguint el meme ESCOLA2018, i posant-me a imaginar quin tipus d'escola m'agradaria tenir d'aquí a 10 anys, mirant de fer propostes realistes en aquest període de temps, les meves visions van per aquests camins:
  • ordinadors portàtils com a eines de treball diari per als alumnes. A 10 anys vista, es poden obtenir dispositius a preus molt raonables;
  • adopció de noves metodologies de treball: treball cooperatiu, treball en xarxa, processos d'autoregulació, ... i l'assumpció del nou rol del professor;
  • flexibilització del marc normatiu que regula, sobretot els processos d'aprenentatge, currículums i aspectes d'organitzacio de centre;
  • desenvolupament de xarxes docents, on compartir i construir materials educatius, propostes metodològiques, experiències didàctiques. Xarxes fonamentades amb la confiança mútua i la visió de que caminar junts és millor que caminar separats;
  • professors que aprenguin en equip, a nivell de centre, però també a nivell de la pròpia especialització didàctica;
Convido a participar de la meme a Jordi Perales, Xavi Suñe i Jordi Vivancos.

Tothom que vulgui afegir-s'hi està convidat. N'hi ha prou en seguir les instruccions de l'article anterior i convidar a tres companys/es més a participar-hi. Podeu comunicar-los la invitació a participar-hi mitjançant un correu electrònic. Fixeu-vos que no és necessari que aquells a qui convidem tinguin un blog en actiu, ja que les seves aportacions, tal com es diu a les instruccions de l'article anterior es poden realitzar enviant un mail educadorsblocaires.escola2018 [aquí va l'arrova sense espais] blogger.com. Al bloc http://escola2018.blogspot.com/ s'aniran recollint totes les aportacions.

I amb això, ja ho tenim tot per posar-nos a construir i col·laborar !! Que tingueu una bona VISIÓ !!!

Comentaris

f.xavier.suñé ha dit…
Gràcies per la invitació a fer volar coloms ;-)
Posats a dir els que ens agradaria que fos l'escola d'aquí a deu anys, doncs ho direm. Però esic convençut que si fa 10 anys haguéssim tingut blogs hauríem fet previsions similars i, ja veus, la realitat és la que és!
Provem de proposar, potser ho aconseguirem!
xavi

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…