Passa al contingut principal

ESCOLA 2018: a 10 anys vista.

Seguint el meme ESCOLA2018, i posant-me a imaginar quin tipus d'escola m'agradaria tenir d'aquí a 10 anys, mirant de fer propostes realistes en aquest període de temps, les meves visions van per aquests camins:
  • ordinadors portàtils com a eines de treball diari per als alumnes. A 10 anys vista, es poden obtenir dispositius a preus molt raonables;
  • adopció de noves metodologies de treball: treball cooperatiu, treball en xarxa, processos d'autoregulació, ... i l'assumpció del nou rol del professor;
  • flexibilització del marc normatiu que regula, sobretot els processos d'aprenentatge, currículums i aspectes d'organitzacio de centre;
  • desenvolupament de xarxes docents, on compartir i construir materials educatius, propostes metodològiques, experiències didàctiques. Xarxes fonamentades amb la confiança mútua i la visió de que caminar junts és millor que caminar separats;
  • professors que aprenguin en equip, a nivell de centre, però també a nivell de la pròpia especialització didàctica;
Convido a participar de la meme a Jordi Perales, Xavi Suñe i Jordi Vivancos.

Tothom que vulgui afegir-s'hi està convidat. N'hi ha prou en seguir les instruccions de l'article anterior i convidar a tres companys/es més a participar-hi. Podeu comunicar-los la invitació a participar-hi mitjançant un correu electrònic. Fixeu-vos que no és necessari que aquells a qui convidem tinguin un blog en actiu, ja que les seves aportacions, tal com es diu a les instruccions de l'article anterior es poden realitzar enviant un mail educadorsblocaires.escola2018 [aquí va l'arrova sense espais] blogger.com. Al bloc http://escola2018.blogspot.com/ s'aniran recollint totes les aportacions.

I amb això, ja ho tenim tot per posar-nos a construir i col·laborar !! Que tingueu una bona VISIÓ !!!

Comentaris

f.xavier.suñé ha dit…
Gràcies per la invitació a fer volar coloms ;-)
Posats a dir els que ens agradaria que fos l'escola d'aquí a deu anys, doncs ho direm. Però esic convençut que si fa 10 anys haguéssim tingut blogs hauríem fet previsions similars i, ja veus, la realitat és la que és!
Provem de proposar, potser ho aconseguirem!
xavi

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària. Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. ...