Vés al contingut principal

Quatre fotos per agafar impuls

Font: http://www.flickr.com/photos/14111752@N07/3704377275

Alguna vegada, en alguna de les diverses xerrades que tinc el gust de mantenir amb els meus companys de batalles, ha sortit a relluir la sensació de "dejà vu" (ja vist) que moltes vegades ens assalta (aquí comprovo que que no sóc l'únic que la pateix), quan assistim a les diverses jornades, cursos o altres activitats de formació relacionades amb el món educatiu.

Bé, sincerament he de dir que sempre hi ha lloc per a la sorpresa, i l'ocasió d'aprendre noves coses hi és sempre present. Amb tot, sí que és cert que, ja sigui per la intensa activitat d'autoformació que he portat a terme els darrers anys, ja sigui per el moment de canvi en el que ens trovem, es produeix com una mena de saturació o, com dir-ho ..... una necessitat de deixar d'escoltar i passar a l'acció.

Es produeix una mena de catàrsi interna que transmuta els plantejaments personals, amb una espècie d'acte reflexiu que et fa donar compte que moltes de les respostes que cerques no seran trobades per més lectures o més auditoris als que puguis tenir accés, a excepció dels grans autors o ocasions concretes. Llavors, en preguntar-te " I ara què ? ", s'obre una llum, una porta, quasi bé de manera inconscient, de forma natural, sense quasi bé voler ... continuar aprenent sí, però també proposar, opinar, comentar activament, difondre, orientar, ....... acció, acció, acció !!!

QUATRE FOTOS PER A LA REFLEXIÓ/IMPULSIÓ

FOTO 1. Xerrant fa uns dies a través de Twitter el company Xavi Belanche (http://www.xbelanch.net) em deixa una Mention "@xbelanch: @ArturTallada sobretot més fer que dir. Més transpiració que inspiració ;-)"

FOTO 2. El dijous passat, Boris Mir (http://lamiradapedagogica.blogspot.com/) feia la proposta al seu auditori: "Els aquí presents, que teniu una dilatada experiència en l'ús de les TIC a l'aula, sou, segurament, els qui haurieu de dir què i com estructurar el treball a l'aula fent ús d'aquestes. Estem en un moment on hi ha més preguntes que respostes. Som nosaltres qui hem de trobar les respostes !!!"

FOTO 3. Article de Josep Mª Espinàs a El Períodico (27-09-09). "Mozart no s'ho va preguntar" . Poca cosa a dir, llegint l'article tot es fa evident.

FOTO 4. Tivenys en festes. Carrers engalanats. La temàtica d'un d'ells són els Proverbis Xinesos. Em topo de cara amb un d'ells, fit a fit. "És més fàcil saber com es fa una cosa que fer-la": http://es.wikiquote.org/wiki/Proverbios_chinos

Així, doncs, fins aquí tot ha estat fàcil, adquirir coneixement, parar l'orella, acumular experiència, ... anem a veure si ens anem sortint amb lo que ve, amb lo difícil !!!


Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-No comercial-Compartir Igual 3.0 Espanya de Creative Commons

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Arriba la competència digital docent #CDD

Fa temps que es parla de les competències que han de tenir els treballadors en el context actual, dominat per la tecnologia i l'accés a la informació. Més concretament, dins de l'àmbit de l'ensenyament, sembla clar que si hem de preparar els nostres estudiants per al món de demà (a uns vuit o deu anys vista) una de les competències que els hem de dotar és la competència digital. No sabem com serà el món del futur, ni quines seran les professions que s'estilaran, però està clar que d'una manera o una altra, les pantalles, la informació i internet hi seran molt presents. Fa uns mesos el Departament d'Ensenyament va presentar els documents referents al desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat.

Ara bé, per tal de fer alumnes digitalment competents, cal que també els professors ho siguin. I aquí està la novetat d'aquests dies. El passat dia 6 de juliol es va presentar l'informe interdepartamental de la competència digital docent, que traça …

Aire renovat en el món educatiu: escolanova21

S'ha alçat el teló d'un nou escenari educatiu!! Potser sóc massa agosarat utilitzant aquesta expressió, però em fa la sensació que el Projecte Escolanova21 (http://www.escolanova21.cat) ha arribat per a quedar-se i canviar les practiques educatives i l'organització dels centres. I per extensió, el sistema educatiu.
Hem passat un període de temps (d'una certa sequera de propostes) on un podia assistir a jornades, conferències, xerrades, ..., en les que es mostraven experiències centrades en un canvi de metodologia, però que molt sovint estaven limitades a una aula o a un professor en concret, i més darrerament hem conegut d'algun centre que de forma integral ha iniciat processos de transformació metodològica. Aquests professors i centres innovadors han tirat endavant aquestes pràctiques prenent decisions arriscades i fent de funambulistes sobre el fil del marc legal educatiu. Cal reconèixer la seva valentia i la seva força per a impulsar el canvi portes endins, amb…