Vés al contingut principal

Twitter o Bloc? Les dos coses.

 
Quan fa una anys va sorgir el micro-blogging (representat ara mateix fonamentalment per Twitter), els experts van augurar una baixada en el nombre de blocs i entrades que es farien en el futur. Potser sí que aquest és el motiu pel qual (al menys en el meu cas), he deixat d'escriure regularment al meu blog, però si sóc honest, crec que es degut bàsicament a un repunt de feina que ja fa uns mesos que dura.

De tota manera, sembla que darrerament començo a tenir un poc més de temps per tal de dicar-lo a les meves cabòries digitals, i d'aquí que torno a agafar la ploma digital per escrire més enllà dels 140 caràcters per tweet. He de confesar que ans de tornar al bloc (sense abandonar Twitter, evidentment) vaig estar pensant i valorant la represa. Al final vaig arribar a unes conclusions que, curiosament avui i per via Twitter, han estat les que m'han impulsat a continuar. Si bé la referència original es troba en l'adreça http://atalaya.blogalia.com/historias/69068 , tot seguit en faig una adaptació i traducció a la meva mida.

Així doncs, per què vull continuar escrivint en aquest bloc?
  1. Perque de vegades necessito dir alguna cosa amb més de 140 caràcters.
  2. Perque en ocasions necessito enllaçar idees que contenen més d'una referència.
  3. Perque el meu bloc té més perspectiva històrica, en el meu cas, i trobo la informació de forma més fàcil que a Twitter.
  4. Perque Twitter és massa instantani, i en el bloc la informació queda visible per més temps. El tweet corre riu avall en la línia de temps.
  5. Perque el bloc em permet organitzar la informació de manera més flexible.
  6. Perque el bloc actua com a autèntica llibreta de notes, on posar les idees i conceptes que considero importants.
  7. Perque els blocs ja tenen deu anys d'història, i encara aguanten. Pel que fa aTwitter, no sabem si el seu èxit el convertirà amb eina permanent o no (encara).
  8. Perque Twitter s'ha d'alimentar, i els blocs acostumen a ser un punt d'on extreure informació per a Twitter. Per tant, algú també ha d'escriure blocs.
  9. Perque hi ha molta gent que encara no està en Twitter, i tal vegada, navegant per la xarxa facin cap aquí.
  10. Perque cansa menys una història bloguera cada 2-3 dies (o quan es pugui) que 400 twits cada dia.
Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-No comercial-Compartir Igual 3.0 Espanya de Creative Commons

Comentaris

Boris ha dit…
Ben dit, Artur! Crec que són dues eines diferents amb funcions ben diferents. A mi la immediatesa no m'ha interessat mai, però també cal dir que hi ha altres formes de micro-blogging que sí que faig servir: la cistella d'entrada amb "El vistazo" i l'aforisme amb "Breviario". Hi ha vida més enllà de Twitter. Certament són apunts personals que no pretenen formar part de cap xarxa. Simplement són públics.
Content de llegir-te de nou al bloc!
Una abraçada,
Boris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Arriba la competència digital docent #CDD

Fa temps que es parla de les competències que han de tenir els treballadors en el context actual, dominat per la tecnologia i l'accés a la informació. Més concretament, dins de l'àmbit de l'ensenyament, sembla clar que si hem de preparar els nostres estudiants per al món de demà (a uns vuit o deu anys vista) una de les competències que els hem de dotar és la competència digital. No sabem com serà el món del futur, ni quines seran les professions que s'estilaran, però està clar que d'una manera o una altra, les pantalles, la informació i internet hi seran molt presents. Fa uns mesos el Departament d'Ensenyament va presentar els documents referents al desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat.

Ara bé, per tal de fer alumnes digitalment competents, cal que també els professors ho siguin. I aquí està la novetat d'aquests dies. El passat dia 6 de juliol es va presentar l'informe interdepartamental de la competència digital docent, que traça …

Aire renovat en el món educatiu: escolanova21

S'ha alçat el teló d'un nou escenari educatiu!! Potser sóc massa agosarat utilitzant aquesta expressió, però em fa la sensació que el Projecte Escolanova21 (http://www.escolanova21.cat) ha arribat per a quedar-se i canviar les practiques educatives i l'organització dels centres. I per extensió, el sistema educatiu.
Hem passat un període de temps (d'una certa sequera de propostes) on un podia assistir a jornades, conferències, xerrades, ..., en les que es mostraven experiències centrades en un canvi de metodologia, però que molt sovint estaven limitades a una aula o a un professor en concret, i més darrerament hem conegut d'algun centre que de forma integral ha iniciat processos de transformació metodològica. Aquests professors i centres innovadors han tirat endavant aquestes pràctiques prenent decisions arriscades i fent de funambulistes sobre el fil del marc legal educatiu. Cal reconèixer la seva valentia i la seva força per a impulsar el canvi portes endins, amb…