Ves al contingut principal

Programa mSchools a secundària


La Fundació Mobile World Capital de Barcelona, juntament amb GSMA posen en marxa un projecte per tal d'impulsar l'us educatiu dels dispositius mòbils a les aules. Anirà dirigit a més d'un milió d'alumnes de secundària, hi invertiran 2,5 milions d'euros i suposarà la incorporació d'una assignatura opcional d'informàtica a les escoles, per tal que els alumnes s'inicien en la programació d'Apps.

Així d'entrada, i a falta de veure com es concreta, la iniciativa és força engrescadora, i be a confirmar la idea exposada en l'article anterior on s'explicava la importància d'aprendre un llenguatge de programació per tal de poder moure's amb "normalitat" en un món on cada vegada hi ha una presència més forta de la tecnologia (http://tresescompanyia.blogspot.com.es/2013/06/aprendre-programacio-i-jugar-amb-robots.html).

Aquesta vegada la proposta arriba amb col·laboració amb altres departaments, a més del d'Ensenyament, i posa de relleu la importància estratègica del sector. Des del punt de vista educatiu suposa una nova empenta a la inclusió de les TAC a l'aula (Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement), amb la posada en joc dels dispositius mòbils, ja siguin telèfons intel·ligents o tauletes, consolidats a nivell d'ús particular o domèstic, però amb encara poca incidència dins de l'aula.




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch.

Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks, un entorn de programació nascut a partir d'Snap, i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació.

Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l'STEAM Barcelona Conference 2017, quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una proposta f…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…