Passa al contingut principal

Programa mSchools a secundària


La Fundació Mobile World Capital de Barcelona, juntament amb GSMA posen en marxa un projecte per tal d'impulsar l'us educatiu dels dispositius mòbils a les aules. Anirà dirigit a més d'un milió d'alumnes de secundària, hi invertiran 2,5 milions d'euros i suposarà la incorporació d'una assignatura opcional d'informàtica a les escoles, per tal que els alumnes s'inicien en la programació d'Apps.

Així d'entrada, i a falta de veure com es concreta, la iniciativa és força engrescadora, i be a confirmar la idea exposada en l'article anterior on s'explicava la importància d'aprendre un llenguatge de programació per tal de poder moure's amb "normalitat" en un món on cada vegada hi ha una presència més forta de la tecnologia (http://tresescompanyia.blogspot.com.es/2013/06/aprendre-programacio-i-jugar-amb-robots.html).

Aquesta vegada la proposta arriba amb col·laboració amb altres departaments, a més del d'Ensenyament, i posa de relleu la importància estratègica del sector. Des del punt de vista educatiu suposa una nova empenta a la inclusió de les TAC a l'aula (Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement), amb la posada en joc dels dispositius mòbils, ja siguin telèfons intel·ligents o tauletes, consolidats a nivell d'ús particular o domèstic, però amb encara poca incidència dins de l'aula.




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta