Ves al contingut principal

3a Nit a l'Àtic

Aquest divendres, 19 de gener, a les 22:00 h., al Casal d'Amposta, tindrà lloc la tercera sessió de "Nits a l'ÀTIC". Aquesta vegada tindrem al Dr. Àlex Arenas, segur que us sonarà. Recordeu el célebre concurs "Cifras y Letras" que es feia a La 2, que es va convertir en un clàssic i que es feia als estudis de Sant Cugat? Doncs si ho teniu al cap, ara caldria que feciu memòria dels dos professors/correctors/especialistes que hi havia, un de lletres i l'altre de números .... amb quin dels dos perfils l'associarieu?

Us faig un avançament de la sessió:

Dins a Nits a l'àtic, el cicle de conferències 2007 sobre Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), el Dr. Àlex Arenas de la URV examinarà a Amposta la societat esta en la que estem, successora de la societat industrial, on les TIC desenvolupen un lloc molt important.

Àlex ArenaLa societat de la informació presenta nous reptes d'enteniment que fan necessari l'ús de tècniques d'anàlisi novedoses per esbrinar la seva estructura. Per què ens organitzem d'una determinada manera?, o quina es l'evolució dels nostres lligams electrònics amb d'altres persones? Aquestes són algunes de les preguntes que intentarem respondre.

Dia: divendres, 19 de gener
Hora: 22 hores

Xerrada d'una hora i tot seguit torn obert de paraules (col·loqui). Abans es farà un sopar amb el ponent si voleu assistir-hi aviseu a la organització com a molt tard dimarts.

Lloc: El Casal
Organitzades per Internautes d'Amposta, Universitat Rovira i Virgili i Ciutat Digital. Col·labora la Universitat Oberta de Catalunya

Possibilitat de convalidar el cicle parcialment de xerrades per 1.5 crèdits lliures URV.

(font http://axc.cat/?p=245)

Comentaris

vicentpru ha dit…
Hola Artur,
LLàstima que hagi llegit la convocatòria quan ja ha passat la xerrada, què de bon segur ha estat molt interessant. Estaré pendent de baixar-me el material quan estigui penjat a la web que enllaces.
Aprofito per felicitar-te per l'útil i complet del teu bloc ja que he pogut estreure molta informació interessant.
salutacions
vicent pruñonosa

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…