Ves al contingut principal

Tinc els fils (RSS) embolicats

Vaja lio que tinc montat !!! Ja fa uns dies que li estic donant voltes al tema de les sindicacions, els feeds, els fils ... o com li vulgueu dir. Actualment els segueixo a partir del programa gestor de correu Thunderbird:


Tot i que també he fet alguna prova am el Firefox 2.0:


Ja sé que hi ha alguns programes que estan orientats bàsicament a fer aquesta feina, però si actualment ela meus canals de comunicació són Firefox i Thunderbird, no voldria afegir-ne un de tercer per als feeds. Així que deixant de banda aquesta possibilitat, també es podria fer un seguiment dels fils mitjançant eines que hi ha disponibles a la xarxa com Google Reader:


I també hi ha la possibilitat de fer una instal·lació en un compte web d'algun programa que faci el seguiment, tipus Tiny Tiny RSS o Gregarius:

Les imatges que es veuen no són del meu ordinador, ja que no tinc una decisió presa al respecte. Aquestes són algunes de les moltes solucions possibles. N'he estat mirant unes quantes i les que he posat aquí són les que em semblen més interessants. No sé si algú de vosaltres té les idees més clares o ha aconseguit un sistema de funcionament prou senzill, còmode i àgil. De moment continuo amb el Thunderbird, però, ja veurem, ja veurem .....

Comentaris

Gustau Moreno ha dit…
Google Reader em funciona molt bé...
També tens un agregador de feeds i pots fer-te una pàgina d'inici al teu gust amb www.netvibes.com
Artur Tallada ha dit…
Hola Gustau,

conec també netvibes. Està molt bé, però en aquest cas, per a mi, es tracta d'un escriptori personal, en xarxa. Segurament que poc a poc anirem tirant cap aquí ja que cada vegada més les aplicacions es troben a la xarxa en lloc del PC.

De moment, sense fer cap instal·lació, sembla que Google Reader pot ser el millor candidat ....

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…