Passa al contingut principal

Propostes de decrets i editorials


Arran del post anterior i lligant-ho amb l'actualitat del moment tinc un cert neguit del qual no em puc abstreure. Aquests dies s'han publicat els primers esborranys dels currículums de secundària per al curs vinent, el primer any en que s'aplicarà la LOE a Catalunya, en concret a primer i a tercer d'ESO.


Una pregunta. Com és possible que fa ja més d'un mes pel centre haguin vingut diversos representants d'editorials oferint les seves publicacions de cara al curs vinent? Com poder tenir mostres de llibres ja fetes de cara al curs vinent si encara no s'havien fet públics els esborranys? No crec que les editorials hagin engegat el procés d'impressió i elaboració de materials per compte propi ...


Un altra pregunta. Qui ha elaborat els esborranys de currículums que seran vigents a partir del curs vinent? Quin és el procés que s'ha seguit? Qui retoca o fa aportacions per millorar o corregir els esborranys publicats? És “xocant” que en certs processos el procediment estigui tant pautat (processos d'oposicions, concursos de trasllats, selecció de direccions, ... i tants d'altres) i que es pugui caure amb molta facilitat en defectes de forma, de terminis d'entrega, etc , mentre que en aquest cas la informació sigui tant mínima o nul·la. I no serà per que el tema no valgui la pena, estem parlant sobre els currículums de tota la ESO que afectaran i seran d'obligat compliment en tot el territori català. També pot ser que no m'hagi arribat la informació a mi ... ja sabeu que ... de vegades ... sóc un “despiste”.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària. Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. ...