Ves al contingut principal

Propostes de decrets i editorials


Arran del post anterior i lligant-ho amb l'actualitat del moment tinc un cert neguit del qual no em puc abstreure. Aquests dies s'han publicat els primers esborranys dels currículums de secundària per al curs vinent, el primer any en que s'aplicarà la LOE a Catalunya, en concret a primer i a tercer d'ESO.


Una pregunta. Com és possible que fa ja més d'un mes pel centre haguin vingut diversos representants d'editorials oferint les seves publicacions de cara al curs vinent? Com poder tenir mostres de llibres ja fetes de cara al curs vinent si encara no s'havien fet públics els esborranys? No crec que les editorials hagin engegat el procés d'impressió i elaboració de materials per compte propi ...


Un altra pregunta. Qui ha elaborat els esborranys de currículums que seran vigents a partir del curs vinent? Quin és el procés que s'ha seguit? Qui retoca o fa aportacions per millorar o corregir els esborranys publicats? És “xocant” que en certs processos el procediment estigui tant pautat (processos d'oposicions, concursos de trasllats, selecció de direccions, ... i tants d'altres) i que es pugui caure amb molta facilitat en defectes de forma, de terminis d'entrega, etc , mentre que en aquest cas la informació sigui tant mínima o nul·la. I no serà per que el tema no valgui la pena, estem parlant sobre els currículums de tota la ESO que afectaran i seran d'obligat compliment en tot el territori català. També pot ser que no m'hagi arribat la informació a mi ... ja sabeu que ... de vegades ... sóc un “despiste”.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…