Passa al contingut principal

Qui s'arromanga?

Ja tenim el servidor web en marxa i el domini iesalfacs.org. Ara comença la feina de migrar del lloc actual on es troba la nostra pàgina web (intraweb i moodle).

Oferta de treball

Es busquen voluntaris a temps parcial, a poder ser complet. Amb coneixements avançats de HTML i experiència (o ganes) en la gestió d'entorns dinàmics. S'ofereix molta feina, poc reconeixement i cap retribució econòmica. Jejeje.....

Ja me n'he anat de la bola... Però no crec que digui cap cosa que no sigui certa. Qui serà l'encarregat de dinamitzar, omplir de continguts, actualitzar tots aquests entorns? O millor, qui ho fa ara? Està previst/escrit en algun lloc oficial l'encarregat d'aquestes tasques dins l'organigrama general d'un centre? ... Si el hi ha, jo no el conec ... és més ... diria que no hi ha ningú dessignat al respecte. I és evident, en els temps que corren, que els centres volen/valoren/aprecien poder disposar d'un lloc web propi i amb continguts actualitzats, però ningú els dota amb recursos humans per fer-ho. Com a molt, els centres que tenen una certa predisposició busquen una franja horària al “manetes” de torn que els soluciona la papeleta ... i els que no tenen aquesta predisposició, ni això !!!


I si això passa en els centres, que deu de passar en el Departament? La pàgina d'XTEC com es deu mantenir? qui deu actualitzar els seus continguts? ho deuen de fer persones a títol personal i voñuntari, sense cap renumeració ni tipus de reconeixement per fer aquesta feina? i amb la resta de pàgines com edu365.cat o altres similars? Per aquestes preguntes no tinc resposta. Imagino que deu d'haver gent encarregada al respecte, fins i tot amb dedicació exclusiva. És lo més lògic i normal.


Per al primer torn de preguntes si que tinc la resposta. Els encarregats de fer el manteniment de la pàgina web (ademés de moltes més coses ... averies de maquinari, migracions com en aquest cas, gestió d'usuaris de xarxa, i fins i tot promoció de les TIC entre els docents) acostumen a ser els coordinadors tic (en minúscula, si) de cada centre. Amb 3 hores de dedicació setmanal i uns 60 € al mes. No està mal no? Ara, en que s'estan plantejant una certa reorganització de l'Educació estaria bé que contemplessin aquesta problemàtica. Si no es posa remei, i al ritme al que va aquest món, es fàcil adivinar què passarà: EL SISTEMA ES COL·LAPSARÀ !!!!


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària. Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. ...