Vés al contingut principal

Qui s'arromanga?

Ja tenim el servidor web en marxa i el domini iesalfacs.org. Ara comença la feina de migrar del lloc actual on es troba la nostra pàgina web (intraweb i moodle).

Oferta de treball

Es busquen voluntaris a temps parcial, a poder ser complet. Amb coneixements avançats de HTML i experiència (o ganes) en la gestió d'entorns dinàmics. S'ofereix molta feina, poc reconeixement i cap retribució econòmica. Jejeje.....

Ja me n'he anat de la bola... Però no crec que digui cap cosa que no sigui certa. Qui serà l'encarregat de dinamitzar, omplir de continguts, actualitzar tots aquests entorns? O millor, qui ho fa ara? Està previst/escrit en algun lloc oficial l'encarregat d'aquestes tasques dins l'organigrama general d'un centre? ... Si el hi ha, jo no el conec ... és més ... diria que no hi ha ningú dessignat al respecte. I és evident, en els temps que corren, que els centres volen/valoren/aprecien poder disposar d'un lloc web propi i amb continguts actualitzats, però ningú els dota amb recursos humans per fer-ho. Com a molt, els centres que tenen una certa predisposició busquen una franja horària al “manetes” de torn que els soluciona la papeleta ... i els que no tenen aquesta predisposició, ni això !!!


I si això passa en els centres, que deu de passar en el Departament? La pàgina d'XTEC com es deu mantenir? qui deu actualitzar els seus continguts? ho deuen de fer persones a títol personal i voñuntari, sense cap renumeració ni tipus de reconeixement per fer aquesta feina? i amb la resta de pàgines com edu365.cat o altres similars? Per aquestes preguntes no tinc resposta. Imagino que deu d'haver gent encarregada al respecte, fins i tot amb dedicació exclusiva. És lo més lògic i normal.


Per al primer torn de preguntes si que tinc la resposta. Els encarregats de fer el manteniment de la pàgina web (ademés de moltes més coses ... averies de maquinari, migracions com en aquest cas, gestió d'usuaris de xarxa, i fins i tot promoció de les TIC entre els docents) acostumen a ser els coordinadors tic (en minúscula, si) de cada centre. Amb 3 hores de dedicació setmanal i uns 60 € al mes. No està mal no? Ara, en que s'estan plantejant una certa reorganització de l'Educació estaria bé que contemplessin aquesta problemàtica. Si no es posa remei, i al ritme al que va aquest món, es fàcil adivinar què passarà: EL SISTEMA ES COL·LAPSARÀ !!!!


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Arriba la competència digital docent #CDD

Fa temps que es parla de les competències que han de tenir els treballadors en el context actual, dominat per la tecnologia i l'accés a la informació. Més concretament, dins de l'àmbit de l'ensenyament, sembla clar que si hem de preparar els nostres estudiants per al món de demà (a uns vuit o deu anys vista) una de les competències que els hem de dotar és la competència digital. No sabem com serà el món del futur, ni quines seran les professions que s'estilaran, però està clar que d'una manera o una altra, les pantalles, la informació i internet hi seran molt presents. Fa uns mesos el Departament d'Ensenyament va presentar els documents referents al desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat.

Ara bé, per tal de fer alumnes digitalment competents, cal que també els professors ho siguin. I aquí està la novetat d'aquests dies. El passat dia 6 de juliol es va presentar l'informe interdepartamental de la competència digital docent, que traça …

Aire renovat en el món educatiu: escolanova21

S'ha alçat el teló d'un nou escenari educatiu!! Potser sóc massa agosarat utilitzant aquesta expressió, però em fa la sensació que el Projecte Escolanova21 (http://www.escolanova21.cat) ha arribat per a quedar-se i canviar les practiques educatives i l'organització dels centres. I per extensió, el sistema educatiu.
Hem passat un període de temps (d'una certa sequera de propostes) on un podia assistir a jornades, conferències, xerrades, ..., en les que es mostraven experiències centrades en un canvi de metodologia, però que molt sovint estaven limitades a una aula o a un professor en concret, i més darrerament hem conegut d'algun centre que de forma integral ha iniciat processos de transformació metodològica. Aquests professors i centres innovadors han tirat endavant aquestes pràctiques prenent decisions arriscades i fent de funambulistes sobre el fil del marc legal educatiu. Cal reconèixer la seva valentia i la seva força per a impulsar el canvi portes endins, amb…