Ves al contingut principal

Acte inagural de les Jornades Tecnològiques


Demà dissabte, a les 9.30 hores tindrà lloc a Amposta, al IES Montsià, l'acte inaugural de les IV Jornades sobre les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) de les Terres de l'Ebre, que es desenvoluparan fins diumenge, i que tenen per nom àtic2ª.

L'acte inaugural comptarà amb la presència de David Comuñas, director de l'esdeveniment; Joan Francesc Fosch, regidor de Noves Tecnologies; Carles Pascual, director dels serveis territorials del Departament de Governació i Administracions Públiques a les Terres de l'Ebre així com director a les TE de la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació; i Manel Ferré, alcalde d'Amposta.

Proseguirà la conferència inaugural d'Héctor Milla, consultor de xarxes metropolitanes d'alta velocitat, projectes d'innovació i mitjans digitals, sota el nom 'Videoblogs, la televisió dels espectadors', donant el tret de sortida a les activitats previstes al llarg del cap de setmana sobre el futur de la televisió.

Les Jornades, organitzades per l'associació Atictes (www.atictes.cat), compten fins el moment amb més de 40 inscrits, predominant els universitaris i professorat però també persones de móns tan diversos com la banca o les assegurances, procedents de poblacions que van des de Vinaròs fins a Tortosa i, externament, també de Barcelona, Tarragona, Reus o Terrassa.

D'altra banda, aquest any s'ha aconseguit una gran difusió i ressò per la blocosfera ebrenca i de fora del territori, detectant-se fins el moment la presència en més de 40 blocs, a part de portals informatius especialitzats i generalistes que destaquen les Jornades.

Podeu trobar més informació a


Marc Ferreres i Porres
Cap de premsa d'Atictes
www.atictes.cat

Comentaris

Ramon Barlam ha dit…
Hola Artur,

M'hagués agradat venir a treure el cap però per qüestions logístico-familiars no ha estat possible. Espero que la jornada hagi estat un èxit, ja ens explicaràs!

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…