Passa al contingut principal

Acte inagural de les Jornades Tecnològiques


Demà dissabte, a les 9.30 hores tindrà lloc a Amposta, al IES Montsià, l'acte inaugural de les IV Jornades sobre les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) de les Terres de l'Ebre, que es desenvoluparan fins diumenge, i que tenen per nom àtic2ª.

L'acte inaugural comptarà amb la presència de David Comuñas, director de l'esdeveniment; Joan Francesc Fosch, regidor de Noves Tecnologies; Carles Pascual, director dels serveis territorials del Departament de Governació i Administracions Públiques a les Terres de l'Ebre així com director a les TE de la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació; i Manel Ferré, alcalde d'Amposta.

Proseguirà la conferència inaugural d'Héctor Milla, consultor de xarxes metropolitanes d'alta velocitat, projectes d'innovació i mitjans digitals, sota el nom 'Videoblogs, la televisió dels espectadors', donant el tret de sortida a les activitats previstes al llarg del cap de setmana sobre el futur de la televisió.

Les Jornades, organitzades per l'associació Atictes (www.atictes.cat), compten fins el moment amb més de 40 inscrits, predominant els universitaris i professorat però també persones de móns tan diversos com la banca o les assegurances, procedents de poblacions que van des de Vinaròs fins a Tortosa i, externament, també de Barcelona, Tarragona, Reus o Terrassa.

D'altra banda, aquest any s'ha aconseguit una gran difusió i ressò per la blocosfera ebrenca i de fora del territori, detectant-se fins el moment la presència en més de 40 blocs, a part de portals informatius especialitzats i generalistes que destaquen les Jornades.

Podeu trobar més informació a


Marc Ferreres i Porres
Cap de premsa d'Atictes
www.atictes.cat

Comentaris

5 cèntims ha dit…
Hola Artur,

M'hagués agradat venir a treure el cap però per qüestions logístico-familiars no ha estat possible. Espero que la jornada hagi estat un èxit, ja ens explicaràs!

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària. Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. ...