Ves al contingut principal

El meu amic Carlos Santos

Lo millor d'EducaParty, sense voler deixar de banda la gran experiència viscuda, i la quantitat de mitjans que ha posat a disposició la Fundació Telefónica (que ha estat impressionant), és, personalment, la possibilitat de conèixer i xerrar tranquilament amb companys moltes vegades llunys en la distància, però propers d'esperit.

Aquest ha estat el cas de Carlos Santos (Sekeirox) , gran blogger. Després d'una bona xerrada en companyia d'una bona taula em fa pensar amb les emocions i les relacions que s'estableixen a través de la xarxa. Comparteixo amb ell l'encant de descobrir i conèixer a les persones que s'amaguen darrera un blog; comparteixo amb ell la idea que la coneixença real et fa llegir el blog amb una altra visió (més humana si cal), amb més complicitat, llegint entre línies; comparteixo amb ell la força impulsora que sentim aquells que des de l'extraradi (ell des de Galícia i jo de forma més local des de les Terres de l'Ebre) ens sentim impulsats emocionalment a participar de trobades entre iguals, entre companys, entre nosaltres.

Carlos, continuem seguint-nos des de la distància !!! Tant de bo, tinguem ocasió de compartir una bona cervesa ... qui sap on .....

Comentaris

C.S. ha dit…
Gràcies Artur. Para mi también ha sido un placer el poder seguir tejiendo la red, mi red en buena compañía. En cada encuentro, como comentamos en nuestras charlas, conseguimos darle ese aire más humano a la red y ese es, sin duda para mi, el éxito de la red social.
Un saludo desde Galicia Artur. Y como dijo el maestro: nos leemos en los blogs !!
Artur Tallada ha dit…
Un saludo Carlos !!!

Nos vemos en la red y ... espero que no tardemos demasiado en coincidir de nuevo para repetir nuestras charlas, cenas, risas y karaokes !!

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer (veure Wikipedia), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica (http://gabinetedeinformatica.net/wp15) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general.

Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els pare…