Ves al contingut principal

IV Seminari Internacional UOC: Web 2.0 i Educació


El camí d'exploració al que m'ha abocat la llicència d'estudis d'aquest curs, m'està permetent poder assistir a un ventall molt variat i força atractiu de xerrades, jornades, congressos i altres activitats diverses, que d'altra manera, l'agenda diària de la docència no em permetria.

Aquesta setmana tindrà lloc el IV Seminari Internacional de la UOC: Web 2.0 i Educació. Sense cap mena de dubte tenir una visió d'aquesta alçada em resultarà molt interessant per copsar l'estat de la qüestió. Miraré de fer cada dia un post a mode de resum de la jornada.

Cal tenir en compte que es tracta d'un seminari internacional sobre un aspecte central de la meva llicència. Només així es pot entendre la meva participació, que ha estat totalment voluntària, i que suposa pujar d'Amposta a Barcelona, tres dies.

Tota una proesa!!! Una més !!! Junts fem equip !!! ;-)

Comentaris

mcano@xtec.cat ha dit…
"Mucha ambición y poco ego [...] jugadores de equipo: gente que sepa pasarse el balón para que también otros puedan meter los goles."

quid pro quo

marià ;-)
Carme ha dit…
Molt bona notícia, Artur!
Et faràs un tip de viatjar però segur que valdrà al pena.
Estarem atents cada dia als teus apunts... i al Twitter :-)
Que vagi molt bé tot,
Carme
Artur Tallada ha dit…
Us agraeixo el suport companys !!!

Artur
Montse Tallada ha dit…
Segueix endavant...obrint camins.
T'anirem seguint, o ho intentarem.
Records

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer (veure Wikipedia), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica (http://gabinetedeinformatica.net/wp15) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general.

Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els pare…