Ves al contingut principal

IV Seminari Internacional UOC: Web 2.0 i Educació


El camí d'exploració al que m'ha abocat la llicència d'estudis d'aquest curs, m'està permetent poder assistir a un ventall molt variat i força atractiu de xerrades, jornades, congressos i altres activitats diverses, que d'altra manera, l'agenda diària de la docència no em permetria.

Aquesta setmana tindrà lloc el IV Seminari Internacional de la UOC: Web 2.0 i Educació. Sense cap mena de dubte tenir una visió d'aquesta alçada em resultarà molt interessant per copsar l'estat de la qüestió. Miraré de fer cada dia un post a mode de resum de la jornada.

Cal tenir en compte que es tracta d'un seminari internacional sobre un aspecte central de la meva llicència. Només així es pot entendre la meva participació, que ha estat totalment voluntària, i que suposa pujar d'Amposta a Barcelona, tres dies.

Tota una proesa!!! Una més !!! Junts fem equip !!! ;-)

Comentaris

mcano@xtec.cat ha dit…
"Mucha ambición y poco ego [...] jugadores de equipo: gente que sepa pasarse el balón para que también otros puedan meter los goles."

quid pro quo

marià ;-)
Carme ha dit…
Molt bona notícia, Artur!
Et faràs un tip de viatjar però segur que valdrà al pena.
Estarem atents cada dia als teus apunts... i al Twitter :-)
Que vagi molt bé tot,
Carme
Artur Tallada ha dit…
Us agraeixo el suport companys !!!

Artur
Montse Tallada ha dit…
Segueix endavant...obrint camins.
T'anirem seguint, o ho intentarem.
Records

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…