Ves al contingut principal

1200 km són el primer pas (i II)

1200 km en tres dies és el que he recorregut per assistir al IV Seminari Internacional organitzat per la UOC. Haig de dir que ha valgut la pena, molt i molt; el cap de setmana però ha estat totalment de recuperació; viatjar, és dur. Amb tot m'emporto de seminari la visió compartida amb molta més gent de que el canvi educatiu és una necessitat, encara que tothom està mirant d'esbrinar com fer-ho, com organitzar-se, quins camins seguir i quines direccions són les més adequades d'encarar en aquesta cruïlla de cruïlles. No serà senzill promoure aquest canvi, per diversos factors, però caldrà fer-lo.

Ismael Peña, en el seu bloc (http://ictlogy.net/) ha anat fent un post per a cada ponència, a mode de resum (ajudant-me a trencar complexes personals de tenir un pc al davant mentre algú està exposant ... és clar !! es poden anar agafant apunts i publicant quasi de forma instantània !!). Així que davant la seva feina magistral, em limito a facilitar els enllaços als seus posts-resum:


Agraïments
Només em queda per dir que el Seminari m'ha semblat excepcional, per la seva organització, qualitat dels conferenciants, capacitat de generar debat i innovació de les propostes. Les meves sinceres felicitacions a la UOC en general i als seus organitzadors en particular. També vull agrair de forma particular a aquelles persones que d'una manera o altra, amb petits detalls o grans detalls, han fet possible la meva assistència al mateix: Marià Cano, Begoña Gros, Francesc Balagué, Alfredo Charques.

Comentaris

mcano@xtec.cat ha dit…
Gràcies per l'agraïment company! Però en realitat hauria de ser a l'inrevés, agraïnt-te jo l'esforç personal fet per poder estar allí durant tres dies treballant de valent. Un pas més en el camí...

Els hobbits mai viatjen sols,

marià ;-)

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…