1200 km en tres dies és el que he recorregut per assistir al IV Seminari Internacional organitzat per la UOC. Haig de dir que ha valgut la pena, molt i molt; el cap de setmana però ha estat totalment de recuperació; viatjar, és dur. Amb tot m'emporto de seminari la visió compartida amb molta més gent de que el canvi educatiu és una necessitat, encara que tothom està mirant d'esbrinar com fer-ho, com organitzar-se, quins camins seguir i quines direccions són les més adequades d'encarar en aquesta cruïlla de cruïlles. No serà senzill promoure aquest canvi, per diversos factors, però caldrà fer-lo.
Ismael Peña, en el seu bloc (http://ictlogy.net/) ha anat fent un post per a cada ponència, a mode de resum (ajudant-me a trencar complexes personals de tenir un pc al davant mentre algú està exposant ... és clar !! es poden anar agafant apunts i publicant quasi de forma instantània !!). Així que davant la seva feina magistral, em limito a facilitar els enllaços als seus posts-resum:
Web 2.0 and Education Seminar (I): Phil Long: Web 2.0 and education: an overall look
Web 2.0 and Education Seminar (II): Juan Freire: Web 2.0: institutional challenges
Web 2.0 and Education Seminar (III): Larry Johnson: Second Life as an educational space
Web 2.0 and Education Seminar (IV): Graham Attwell: Web 2.0, Personal Learning Environments and the future of schooling
Web 2.0 and Education Seminar (V): Ambjörn Naeve: The Human Semantic Web - Increasing the Global Organizational Performance of Humanity Inc.
Agraïments
Només em queda per dir que el Seminari m'ha semblat excepcional, per la seva organització, qualitat dels conferenciants, capacitat de generar debat i innovació de les propostes. Les meves sinceres felicitacions a la UOC en general i als seus organitzadors en particular. També vull agrair de forma particular a aquelles persones que d'una manera o altra, amb petits detalls o grans detalls, han fet possible la meva assistència al mateix: Marià Cano, Begoña Gros, Francesc Balagué, Alfredo Charques.
Comentaris
Els hobbits mai viatjen sols,
marià ;-)