Passa al contingut principal

1200 km són el primer pas (i II)

1200 km en tres dies és el que he recorregut per assistir al IV Seminari Internacional organitzat per la UOC. Haig de dir que ha valgut la pena, molt i molt; el cap de setmana però ha estat totalment de recuperació; viatjar, és dur. Amb tot m'emporto de seminari la visió compartida amb molta més gent de que el canvi educatiu és una necessitat, encara que tothom està mirant d'esbrinar com fer-ho, com organitzar-se, quins camins seguir i quines direccions són les més adequades d'encarar en aquesta cruïlla de cruïlles. No serà senzill promoure aquest canvi, per diversos factors, però caldrà fer-lo.

Ismael Peña, en el seu bloc (http://ictlogy.net/) ha anat fent un post per a cada ponència, a mode de resum (ajudant-me a trencar complexes personals de tenir un pc al davant mentre algú està exposant ... és clar !! es poden anar agafant apunts i publicant quasi de forma instantània !!). Així que davant la seva feina magistral, em limito a facilitar els enllaços als seus posts-resum:


Agraïments
Només em queda per dir que el Seminari m'ha semblat excepcional, per la seva organització, qualitat dels conferenciants, capacitat de generar debat i innovació de les propostes. Les meves sinceres felicitacions a la UOC en general i als seus organitzadors en particular. També vull agrair de forma particular a aquelles persones que d'una manera o altra, amb petits detalls o grans detalls, han fet possible la meva assistència al mateix: Marià Cano, Begoña Gros, Francesc Balagué, Alfredo Charques.

Comentaris

Marià Cano Santos ha dit…
Gràcies per l'agraïment company! Però en realitat hauria de ser a l'inrevés, agraïnt-te jo l'esforç personal fet per poder estar allí durant tres dies treballant de valent. Un pas més en el camí...

Els hobbits mai viatjen sols,

marià ;-)

Entrades populars d'aquest blog

Adaptant-nos a la xarxa

A El Pais, he trobat un article particularment interessant que parla sobre la responsabilitats legals que es pot derivar a partir dels comentaris depositats en un lloc web. Un problema gens trivial, ja que en ser la web cada vegada més dinàmica i interactiva, el seu ús creix sense parar.

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer ( veure Wikipedia ), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica ( http://gabinetedeinformatica.net/wp15 ) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general. Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre . La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC ( http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/ ) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre . És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més desta