Ves al contingut principal

Espiral - Escola d'estiu 2008


Un any més s'apropa l'Escola Virtual d'Estiu. Aquesta serà la quarta edició que es realitza en català i la primera Escola Virtual d'Estiu en castellà. En aquesta primera edició en castellà, l'objectiu i repte és apropar-se a tot el professorat de parla hispana que vol conèixer i desenvolupar projectes educatius innovadors i lligats a la realitat social i als nous reptes educatius que la nova societat de la informació i el coneixement ens demanda.

Per una altra part, es preten consolidar l'oferta formativa en la comunitat de parla catalana i continuar amb la millora de la qualitat dels cursos que s'ofereixen. Per a això, es vol apropar a les noves tendències educatives basades en la práctiva reflexiva amb l'ús del portafolio digital, a la utilització d'eines de la web 2.0 ja iniciades: blogs, wikis, mapes mentals i conceptuals, edició en la Wikipedia. Es vol conèixer i optimitzar eines clàssiques però necessàries per a la práctiva educativa de la societat de la informació i el coneixement: el vídeo digital, el tractament d'imatges, els diversos recursos TIC per al dia a dia en l'aula, el cineclub que permet la participació i interacció de docents i alumnes d'una comunitat educativa. També es fa una incursió en tres fronts en els campus virtuals d'ensenyament / aprenentatge amb Moodle: formació inicial, formació per a usuaris iniciats amb un curs de nivell avançat i sense oblidar-nos de l'elaboració d'activitats didàctiques per a la seva utilització dintre de Moodle.

Finalment s'exploren nous entorns virtuals i les seves possibilitats educatives de la mà del curs de Second Life i sense oblidar el treball amb eines i recursos TIC per a l'escola inclusiva.

Podeu consultar l'oferta formativa completa en català i en castellà i tots els detalls en l'enllaç permanent del portal d'Espiral o directament des d'est enllaç: http://ciberespiral.net/wee08/index.htm

És una escola per a fer en qualsevol moment i des de qualsevol lloc així que us animem a participar. M'hi podreu trobar remenant dins el curs de formació inicial de Moodle i en el d'Aprenentatge Basat en Problemes (ABP).

Bona escola i bon coneixement!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer (veure Wikipedia), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica (http://gabinetedeinformatica.net/wp15) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general.

Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els pare…