Ves al contingut principal

Jornada Espiral 2008 "en diferit"

Recull a mode de resum de tota la informació generada amb la Jornada d'Espiral 2008 dedicada a les xarxes socials en el món educatiu.

Programa Jornada Espiral 2008


Divendres 6 de juny

18.30 Acollida i lliurament de material.

19.00 Presentació. Juanmi Muñoz Micolau, President d'Espiral, Educació i Tecnologia. (vídeo)

19.30 - 20.00 Primer bloc de comunicacions
  • “ef21” Xarxa virtual d´aprenentatge col·laboratiu per als mestres i les mestres d´educació física. Francesc Segura Domínguez, mestre d'educació física
  • Tres Tizas: una experiencia colaborativa. Marcos Cadenato, Patxo Landa i Aster Navas, IES Emilio Campuzano, IES Ortuella i IES Abadiño (Bizkaia)
20.00 - 20.15 Pausa cafè

20.15 - 20.30 Adopció dels entorns BSCL i FLE3 per a la construcció col·laborativa de coneixement. Rosa Bada, Antònia Bernat, Marta Calafell, Jesús Fernández i Ingrid Noguera, Grup de recerca EMA (Entorns Materials d'Aprenentatge) de la UB.

20.30-21.00 Col·loqui entre els assistents.


Dissabte 7 de juny

9.15 Recepció.

9.30 Inauguració de la Jornada. Sr. Joan Badia, Director General d'Innovació del Departament d'Educació. (vídeo)

9.50 Conferència. "Xarxes socials en educació". Oriol Ferran i Riera, Director de Comunicació de CR3A'T. (vídeo)

10.20 Col·loqui entre els assistents (vídeo)

10.40 Pausa cafè.

11.00 Presentació dels edublogs premiats: comunicacions simultànies. (vídeo)
  • Sala Joan Fuster. Blocs col·lectius, blocs de professorat i blocs institucionals.
    • I Premi Blogs de Centres. (vídeo)
    • II Premi Blogs de Centres. (vídeo)
    • III Premi Blogs de Centres. (vídeo)
    • I Premi Blogs Col·lectius (vídeo)
    • II Premi Blogs Col·lectius (vídeo)
    • I Premi Blogs de Professors (vídeo)
    • Preguntes i debat (vídeo)
  • Sala 1. Blocs d'aula i blocs de centre.

12.40 Segon bloc de comunicacions
  • Aulablog. Charo Fernández i Colectivo de Aulablog. (vídeo)
  • La red social DIM (Didáctica, Innovación, Multimedia). Grupo de investigación y red social para la investigación, el aprendizaje y el desarrollo profesional. Pere Marqués, UAB. (vídeo)
  • EDUTAC, una xarxa social educativa. Xavi Suñé Suñé, Serveis Educatius del Tarragonès. (vídeo)

13.35 - 14.00 Col·loqui entre els assistents. (vídeo)

14.00 - 16.00 Dinar.

16.15 - 16.30 Lliurament de certificats

16.30 Tercer bloc de comunicacions
  • ¿Qué podemos hacer en una red social? Fede Luque Carrillo. (vídeo)
  • Teixit social de cabdells semàntics: Twine. Dolors Reig, Consultora Formació, TICs i desenvolupament web.

17.00 - 17.30 Col·loqui entre els assistents.

17.30 - 17.50 Pausa cafè.

17.50 Lliurament dels Premis Edublogs

19.30 Cloenda

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…