Ves al contingut principal

NOVA Seu dels Serveis Educatius del Montsià

El passat 24 d'abril es va inagurar la nova seu dels Serveis Educatius del Montsià, a càrrec del Conseller d'Educació Ernest Maragall. No sé com acostumen a ser les inaguracions (i/o la seva preparació) ..... però aquesta ha estat ultrasecreta. Tenin en compte que visc en la mateixa demarcació dels Serveis Educatius, i que sóc client del servei, m'estranya que s'hagi fet tant poca difussió, no només de l'acte, si no també del canvi d'ubicació i d'instal·lacions. Per no haver, no hi ha la notícia ni a la pàgina web del CRP :-( . Simplement un escuet cartell. I una imatge aèrea:Per cert, quina gran millora en les instal·lacions i equipament !!! Ja tocava dignificar aquest punt. Ara podem dir, els docents del Montsià, que disposem d'unes molt bones instal·lacions dels Serveis Educatius, tan bones i completes com caldria esperar (ho sento, les anteriors instal·lacions em treien de pollegera). A més, quasi casualment, vaig poder visitar-les fa uns dies, amb ocasió d'un assessorament a una companya. Vam quedar als Serveis Educatius, esperant que allí disposaríem d'algun lloc per poder treballar. He de dir que vam estar de primera i l'equip humà dels Serveis Educatius va posar a la nostra disposició els espais i els recursos que ens van fer falta. Crec que amb aquestes instal·lacions i amb un equip amb vocació de servei, ara si, es poden fer grans coses.

La única informació que he sabut trobar de la inaguració és aquesta:
Espero col·laborar des d'aquí a difondre el canvi d'ubicació. Us animo a fer ús dels seus serveis, penso que ara si que es disposen d'unes molt bones instal·lacions !!!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…