Vés al contingut principal

Comunitat Catalana de Mahara


Via el company Joan Queralt (http://www.xtec.net/~jqueralt/), m'entero que acaba de nèixer la Comunitat Catalana de Mahara (http://mahara.org/group/view.php?id=5). Per a qui no conegui l'invent, Mahara és un sistema d'e-Portafolis de codi obert que pot ser instal·lat en servidors propis. El grup, que acaba de nèixer, té la finalitat d'avançar en la traducció al català i de crear una comunitat d'usuaris aquí a casa nostra.

He sentit a parlar llargament sobre els e-Portafolis i l'ús que se'n pot fer a l'àmbit educatiu, i moltes vegades fins i tot s'han fet analogies o intents d'utilitzar els blogs com a e-Portafolis. D'entrada no crec que sigui una proposta dolenta, tot i que no ofereix les mateixes prestacions una eina que una altra, ni de lluny, però per començar hi ha alguna proposta en aquest sentit que estructurada convenientment pot donar resultat.

Mahara permet crear una comunitat d'usuaris i fomenta la formació de xarxes de persones, també es possible integrar-lo a Moodle. Es pot fer una ullada a la web del projecte, per veure què és i com funciona (http://mahara.org/).

Amb tot, com quasi sempre, el que ens manquen són models d'ús, propostes organitzatives, bones pràctiques. Però això segur que també arribarà, i si nó ..... "al tiempo" !!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Arriba la competència digital docent #CDD

Fa temps que es parla de les competències que han de tenir els treballadors en el context actual, dominat per la tecnologia i l'accés a la informació. Més concretament, dins de l'àmbit de l'ensenyament, sembla clar que si hem de preparar els nostres estudiants per al món de demà (a uns vuit o deu anys vista) una de les competències que els hem de dotar és la competència digital. No sabem com serà el món del futur, ni quines seran les professions que s'estilaran, però està clar que d'una manera o una altra, les pantalles, la informació i internet hi seran molt presents. Fa uns mesos el Departament d'Ensenyament va presentar els documents referents al desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat.

Ara bé, per tal de fer alumnes digitalment competents, cal que també els professors ho siguin. I aquí està la novetat d'aquests dies. El passat dia 6 de juliol es va presentar l'informe interdepartamental de la competència digital docent, que traça …

Aire renovat en el món educatiu: escolanova21

S'ha alçat el teló d'un nou escenari educatiu!! Potser sóc massa agosarat utilitzant aquesta expressió, però em fa la sensació que el Projecte Escolanova21 (http://www.escolanova21.cat) ha arribat per a quedar-se i canviar les practiques educatives i l'organització dels centres. I per extensió, el sistema educatiu.
Hem passat un període de temps (d'una certa sequera de propostes) on un podia assistir a jornades, conferències, xerrades, ..., en les que es mostraven experiències centrades en un canvi de metodologia, però que molt sovint estaven limitades a una aula o a un professor en concret, i més darrerament hem conegut d'algun centre que de forma integral ha iniciat processos de transformació metodològica. Aquests professors i centres innovadors han tirat endavant aquestes pràctiques prenent decisions arriscades i fent de funambulistes sobre el fil del marc legal educatiu. Cal reconèixer la seva valentia i la seva força per a impulsar el canvi portes endins, amb…