Ves al contingut principal

eyeOS, i per què no?


Ja fa un temps que eyeOS és una de les aplicacions on hi tinc fixat el punt de mira. Els motius són molt diversos, però que es tracti d'un sistema operatiu on line creat aquí a casa nostra i que sigui de codi lliure i instal·lable en qualsevol servidor propi, fan que resulti molt interessant.

Per aquells que no el coneguin, podriem assimilar-lo a alguns dels serveis que ofereix GoogleDocs, potser sense tanta potència com Mr. Google, però el fet que les dades resideixin en un servidor propi (eyeOS) en lloc d'un servidor aliè (Mr. Google), des del meu punt de vista particular ofereix un plus molt interessant. Sóc dels que crec que, tot i la potencialitat de la xarxa i en concret de la Web 2.0, els centres educatius i per extensió l'administració educativa ha de tenir una certa cura de l'enfocament al que orienta als seus alumnes. I en certa mesura crec que cal no precipitar-se massa en animar als nostres adolescents (la majoria de vegades, molt per sota de la seva majoria d'edat) a abocar les seves dades a la xarxa de xarxes .... Les prestacions no seran les mateixes, obviament. Però tampoc penso que es necessitin TOTES les prestacions que hi hagi en els estadis educatius en que ens situem.

Per això m'ha sorprés gratament la informació en forma de vídeo que m'ha fet arribar David C. Es tracta del centre Jacint Verdaguer, on els alumnes utilitzen de forma habitual l'entorn eyeOS.

I per què no?

Comentaris

Salutacions!
He provat eyeOs amb els meus alumnes de sisè i ha sigut un èxit. S'han pogut crear un ordinador virtual.
Tinc publicat en el meu bloc més informació:
http://blocs.xtec.cat/racotic/2008/11/06/eyesos-crea-el-teu-ordinador-virtual/

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…

UMPC

Ultra Mobile Personal Computer (veure Wikipedia), aquest és el significat que s'amaga darrera d'aquestes sigles. Llegint el blog Gabinete de Informatica (http://gabinetedeinformatica.net/wp15) he trobat aquest vídeo on es mostra què i com pot ser el futur proper quan aquests dispositius siguin d'ús general.

Certament, a hores d'ara, molts entenem que el futur passa per introduir de forma decidida tota la potència que ens aporten les eines TIC a l'educació. Ha de ser així, o no serà. Tal vegada, l'aspecte clau vindrà donat d eles mateixes famílies. Encara està molt llunyà els dies en que imaginem a un alumne que assisteixi amb un PC a classe. Suposo que en ambients universitaris aquest fet ja es deu donar en major o menor grau, encara que sigui de forma anecdòtica. En un centre de secundària, ara, això es veu molt i molt lluny, per diversos motius, entre ells pel cost que suposa el PC, perquè encara no és una eina que es consideri indispensable, i perque els pare…