Ves al contingut principal

eyeOS, i per què no?


Ja fa un temps que eyeOS és una de les aplicacions on hi tinc fixat el punt de mira. Els motius són molt diversos, però que es tracti d'un sistema operatiu on line creat aquí a casa nostra i que sigui de codi lliure i instal·lable en qualsevol servidor propi, fan que resulti molt interessant.

Per aquells que no el coneguin, podriem assimilar-lo a alguns dels serveis que ofereix GoogleDocs, potser sense tanta potència com Mr. Google, però el fet que les dades resideixin en un servidor propi (eyeOS) en lloc d'un servidor aliè (Mr. Google), des del meu punt de vista particular ofereix un plus molt interessant. Sóc dels que crec que, tot i la potencialitat de la xarxa i en concret de la Web 2.0, els centres educatius i per extensió l'administració educativa ha de tenir una certa cura de l'enfocament al que orienta als seus alumnes. I en certa mesura crec que cal no precipitar-se massa en animar als nostres adolescents (la majoria de vegades, molt per sota de la seva majoria d'edat) a abocar les seves dades a la xarxa de xarxes .... Les prestacions no seran les mateixes, obviament. Però tampoc penso que es necessitin TOTES les prestacions que hi hagi en els estadis educatius en que ens situem.

Per això m'ha sorprés gratament la informació en forma de vídeo que m'ha fet arribar David C. Es tracta del centre Jacint Verdaguer, on els alumnes utilitzen de forma habitual l'entorn eyeOS.

I per què no?

Comentaris

Salutacions!
He provat eyeOs amb els meus alumnes de sisè i ha sigut un èxit. S'han pogut crear un ordinador virtual.
Tinc publicat en el meu bloc més informació:
http://blocs.xtec.cat/racotic/2008/11/06/eyesos-crea-el-teu-ordinador-virtual/

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…