Passa al contingut principal

eyeOS, i per què no?


Ja fa un temps que eyeOS és una de les aplicacions on hi tinc fixat el punt de mira. Els motius són molt diversos, però que es tracti d'un sistema operatiu on line creat aquí a casa nostra i que sigui de codi lliure i instal·lable en qualsevol servidor propi, fan que resulti molt interessant.

Per aquells que no el coneguin, podriem assimilar-lo a alguns dels serveis que ofereix GoogleDocs, potser sense tanta potència com Mr. Google, però el fet que les dades resideixin en un servidor propi (eyeOS) en lloc d'un servidor aliè (Mr. Google), des del meu punt de vista particular ofereix un plus molt interessant. Sóc dels que crec que, tot i la potencialitat de la xarxa i en concret de la Web 2.0, els centres educatius i per extensió l'administració educativa ha de tenir una certa cura de l'enfocament al que orienta als seus alumnes. I en certa mesura crec que cal no precipitar-se massa en animar als nostres adolescents (la majoria de vegades, molt per sota de la seva majoria d'edat) a abocar les seves dades a la xarxa de xarxes .... Les prestacions no seran les mateixes, obviament. Però tampoc penso que es necessitin TOTES les prestacions que hi hagi en els estadis educatius en que ens situem.

Per això m'ha sorprés gratament la informació en forma de vídeo que m'ha fet arribar David C. Es tracta del centre Jacint Verdaguer, on els alumnes utilitzen de forma habitual l'entorn eyeOS.

I per què no?

Comentaris

Salutacions!
He provat eyeOs amb els meus alumnes de sisè i ha sigut un èxit. S'han pogut crear un ordinador virtual.
Tinc publicat en el meu bloc més informació:
http://blocs.xtec.cat/racotic/2008/11/06/eyesos-crea-el-teu-ordinador-virtual/

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària. Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. ...