Ves al contingut principal

Sus órdene mi colonel !!!


Sóc dels darrers que va fer la mili, quan la mili era obligatòria. La vaig fer a Saragossa (va ser llavors quan vaig descobrir la ciutat, lo millor d'aquest temps malbaratat). Estava a la Unitat d'Assistència Sanitària (UASAN), sota comandament del tinent Rodríguez (per posar-li un nom). Era un personatge amb aires tirànics i diguem que no massa bona estima cap els catalans. No vaig tenir gaires problemes amb ell particularment, ja que sóc persona de poques discussions, però reconec que més d'una vegada pensava com podrien anar les coses en cas de coincidir fora de l'aquartelament i poder mantenir alguna petita conversa fora de rol tinent-soldat que ens imposaven aquells murs.

La vida em va donar aquesta oportunitat al cap de tres anys. No tinc massa traça per recordar noms (llevat del cas que els associe a cares), però de les cares i fesomies de la gent me'n recordo molt..... Estiu, Port Aventura, a la filera (o millor dit fileres) de cua per entrar..... dos matrimonis amb una bona colla de nens, rascant-se la butxaca i fent números i preparant la "pasta gansa" per entrar..... aquell "senyor", aquella veu, diria que ho és,.... vaja casualitat,....dubto....ho deu ser de debó??? Em dirigeixo a ell..... no puc quedar-me amb el dubte .... Em reconeix, tampoc feia tant de temps (tres anys). Després d'un intercanvi de paraules cordials i en plan bon rotllo (com no podria ser d'altra manera) cadascú retorna al seu grup. Al cap d'una estona es gira de forma insistent, no acaba d'entendre què és allò que portem a les mans.... són les entrades? pensa.... i no pot aguantar la temptació de preguntar: "Oye, ¿qué es eso que traeis? ¿Son tickets?".

Sense acebar-me massa vaig dir: "Son invitaciones. Existen diversas promociones a través de las cuales se pueden obtener entradas gratuitas. Ahora solo falta validarlas en taquilla. Nosotros los catalanes, montamos empresas para que sean los de fuera quienes se dejen los dineros. Ya sabe que para esto los catalanes somos únicos." I em vaig quedar d'allò tant bé. Ell no tant, va continuar buscant i remenant per la cartera..... jejeje

Aquests dies hi ha un (no arriba a tinent...) sargento xusquero que no afina massa. Per dir-ho de forma suau, està fent un "no gaire bon ús" del seu càrrec i de la seva quota d'autoritat ...... segur que la vida em donarà una altra oportunitat ...

Per cert, us recomano que visioneu els vídeos de "Historias de la Puta Mili"

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…