Passa al contingut principal

5a Nit a l'ATIC


Aquest divendres 9 tindrà lloc la 5a xerrada de "Nits a l'ÀTIC". La xerrada tindrà lloc el divendres 9 a les 21.30 al Casal d'Amposta, la realitzarà David Comuñas, i porta per títol "Els teus documents personals i aplicacions, disponibles allà
on vagis".

Breu descripció del contingut de la xerrada:

La millora de la qualitat de servei en les infraestructures de comunicació de banda ampla juntament amb la seva universalització fa que l'usuari d'aplicacions informàtiques disposi de nous entorns de treball que li faciliten la mobilitat. Cada cop ens trobem amb més freqüència en situacions en les que ni la ubicació ni l'entorn de treball de l'usuari són fixes. Aquest fet genera la necessitat de disposar d'un entorn de treball adaptat a les nostres necessitats i que sigui accessible a través de la xarxa des de qualsevol lloc. Com a resposta a aquestes necessitats sorgeixen els sistemes operatius i aplicacions basades en web (EyeOS, YouOS, ThinkFree, Yahoo widgets, Google applications, etc.). Paral·lelament cada cop es van estenen més les tecnologies orientades al desenvolupament d'aplicacions portables que ens permeten portar tot el nostre entorn de treball en dispositius tipus llapis USB o PDA (Portable Application Suite, etc).

En aquesta xerrada es farà un repàs a les tendències i productes que ens poden ajudar a millorar la nostra mobilitat.

Qui és David Comuñas?

David Comuñas és responsable de les comunitats catalana i castellana de l'escriptori web de codi obert eyeOS, així com també membre actiu de diverses associacions tals com WICCAC, ATICTES i APSI (Associació de Professionals de la Societat de la Informació, del camp de Tarragona i de les Terres de l'Ebre). Tots això entre d'altres projectes englobats dins de la xarxa MÉSqueDOMINIS.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària. Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. ...