Ves al contingut principal

àtic2ª i el futur de la TV


L'associació sense ànim de lucre Atictes, amb la col·laboració de l’ajuntament d’Amposta i el suport de moltes altres entitats, posa en marxa la quarta edició de les àtic2ª (IV Jornades sobre Tecnologies de la Informació i la Comunicació), dedicades enguany a la televisió i les diferents opcions de futur que s’hi presenten.

Aquestes jornades tindran lloc els dies 8 i 9 de setembre a les Terres de l’Ebre, concretament a Amposta. Durant els dos dies es realitzaran tot un seguit de xerrades i tallers destinats a promocionar les TIC i especialment tot allò relacionat amb la televisió i el món audiovisual. Tot això amb un marcat accent didàctic que fa d’aquestes jornades un lloc de visita obligatòria per a gent de totes les edats.

Entre les activitats d’aquesta edició cal destacar:

1. El taller de videoblogging que impartirà Héctor Milla, un dels màxims exponents d’aquest moviment a tot el territori espanyol.
2. El taller de dues hores sobre formes i opcions per veure televisió per internet (com ara el Joost, VilaWebTV o YouTube) per Núria Masdeu.
3. La xerrada sobre els nous formats de vídeo (Blu-ray i HD-DVD), i el veritable futur de la televisió per Albert Loran.
4. La xerrada sobre Marcianos.tv, de la mà de Eduardo Pèrez i Eduardo Collado , on es donarà la paradoxa de que la pròpia xerrada sobre programes de televisió en directe per internet serà el contingut en directe del programa Marcianos.tv, en una edició especial amb motiu de l’esdeveniment.

Aquest any, a més a més, l’associació Atictes vol aconseguir que aquestes jornades siguin completament participatives, per la qual cosa s’obriran diverses vies de seguiment i participació:

1. Twitter : mitjançant un micro-bloc de només text aquells qui vulguin podran estar informats de manera instantània de qualsevol moviment durant les jornades.
2. Second Life : les jornades seran retransmeses a través del món virtual Second Life, concretament des del centre de convencions de Novatierra . Per tant, no només es podrà assistir físicament, sinó que també es podrà fer de manera virtual.
3. AtictesTV : la tercera via de seguiment de les jornades serà una connexió de vídeo en directe. Així doncs, les àtic2ª de 2007 podran ser seguides en directe a través d’internet.

Un dels altres punts forts d’aquestes jornades és la concessió de crèdits lliures universitaris. Els interessats poden sol·licitar els seus crèdits per la URV o la UPC seguint aquest enllaç: http://atic2.cat/inscripcio07


Tota aquesta informació i molta més es troba disponible al web oficial de les jornades: http://atic2.cat

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Sessió TAC al "Postgrau en direcció de centres educatius" de la Fundació Martí l'Humà

El curs 2016-2017 s'ha realitzat la primera edició d'un postgrau en direcció de centres educatius realitzat exclusivament a Terres de l'Ebre. El postgrau ha estat creat i impulsat per la Fundació Universitària Martí l'Humà, i el seu plantejament ha estat el d'oferir un postgrau que habilite per a la direcció de centres realitzat en el propi territori i realitzat per professionals també del territori.
Amb aquesta idea s'ha organitzat un ampli grup de professionals, experts en diferents camps de l'educació, als quals se'ns ha encarregat assumir algunes hores de formació. En el meu cas, vaig assumir la part relacionada amb les TAC. Un tema molt ampli i amb molts aspectes a comentar que va consumir ràpidament el temps de que disposàvem. 
En relació a aquest postgrau s'ha creat un espai web específic, http://www.fordires.org/, on es pot endevinar la intenció de donar continuïtat a la formació inicial i permanent de ls equips directius. Caldrà seguir-ho!! P…

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària.
Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. Succe…