Vés al contingut principal

Web 3.0: allò que s'albirà a l'horitzó !!!

Quan molts de nosaltres estem aterrant i descobrint el fenomen de la Web 2.0 i les aportacions que s'hi poden derivar, n'hi ha que ja estan un pas més enllà i comencen a parlar de la Web 2.1 ( ... mireu a zonatic-n ) .

Però allò més fort és que directament n'hi ha d'altres que dibuixen les línies mestres d'allò que serà la Web 3.0 !!! És força interessant veure per on poden anar les coses, però em fa la impressió que a aquesta marxa ens passarà com als nens petits que comencen a comptar ... volen córrer tant que de vegades ... es deixen números pel camí !!!! A veure si passem directament a la Web 4.0 sense passar per la Web 3.0 !!!

En algun moment he llegit o he comentat (no recordo exactament) que aquest velocitat de renovació tecnològica pot acabar tornant-se en contra nostra, en el sentit que la tecnologia (en tot el seu conjunt) canvia de forma tant ràpida que correm el risc de no poder-ne seguir el ritme (ni econòmic, ni conceptual, ni d'aplicació). Aquesta idea em produeix vertigen .... us deixo amb l'audio, extret de Educared.

Get this widget | Share | Track details

Comentaris

f.xavier.suñé ha dit…
Bé, potser no ens haurem de preocupar tant per les "versions" de la web i centrar-nos en el que realment inspira tot això: la col·laboració social.
Com més serveis tinguem a la nostra disposició, millor, però em temo que el gran públic no està per experimentar... vol solucions "clau en mà" i potser al camp educatiu passa alguna cosa semblant...

Entrades populars d'aquest blog

Esquema del Projecte Educatiu de Centre (mapejat)

Durant el passat curs 10-11 he estat rellegint el DECRET 102/2010 d'autonomia dels centres educatius, intentant esbrinar què s'hi deia en referència al Projecte Educatiu de Centre. La nova normativa que acompanya el desplegament de la LEC (http://www.gencat.cat/educacio/lleieducacio/cat/) introdueix canvis importants pel que fa a a l'estructura del sistema educatiu, i un dels punts importants i en el que els centres primer s'hi hauran de posar, és el que fa referència a l'elaboració del Projecte Educatiu de Centre.
És en el Capítol 1 del citat DECRET on s'hi fa referència a aquest punt. En el nou marc, el PEC esdevé el DOCUMENT que aglutina el conjunt de documentació bàsica de centre. Cal remarcar que hi ha certs punts "interpretables" pel que fa al seu contingut i estructura bàsica, i el cert és que encara són diverses les opinions dels experts al respecte. De tota manera, a mode de resum, s'adjunta un mapa conceptual amb els punts més destacats.

E…

Arriba la competència digital docent #CDD

Fa temps que es parla de les competències que han de tenir els treballadors en el context actual, dominat per la tecnologia i l'accés a la informació. Més concretament, dins de l'àmbit de l'ensenyament, sembla clar que si hem de preparar els nostres estudiants per al món de demà (a uns vuit o deu anys vista) una de les competències que els hem de dotar és la competència digital. No sabem com serà el món del futur, ni quines seran les professions que s'estilaran, però està clar que d'una manera o una altra, les pantalles, la informació i internet hi seran molt presents. Fa uns mesos el Departament d'Ensenyament va presentar els documents referents al desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat.

Ara bé, per tal de fer alumnes digitalment competents, cal que també els professors ho siguin. I aquí està la novetat d'aquests dies. El passat dia 6 de juliol es va presentar l'informe interdepartamental de la competència digital docent, que traça …

Aire renovat en el món educatiu: escolanova21

S'ha alçat el teló d'un nou escenari educatiu!! Potser sóc massa agosarat utilitzant aquesta expressió, però em fa la sensació que el Projecte Escolanova21 (http://www.escolanova21.cat) ha arribat per a quedar-se i canviar les practiques educatives i l'organització dels centres. I per extensió, el sistema educatiu.
Hem passat un període de temps (d'una certa sequera de propostes) on un podia assistir a jornades, conferències, xerrades, ..., en les que es mostraven experiències centrades en un canvi de metodologia, però que molt sovint estaven limitades a una aula o a un professor en concret, i més darrerament hem conegut d'algun centre que de forma integral ha iniciat processos de transformació metodològica. Aquests professors i centres innovadors han tirat endavant aquestes pràctiques prenent decisions arriscades i fent de funambulistes sobre el fil del marc legal educatiu. Cal reconèixer la seva valentia i la seva força per a impulsar el canvi portes endins, amb…