Passa al contingut principal

Web 3.0: allò que s'albirà a l'horitzó !!!

Quan molts de nosaltres estem aterrant i descobrint el fenomen de la Web 2.0 i les aportacions que s'hi poden derivar, n'hi ha que ja estan un pas més enllà i comencen a parlar de la Web 2.1 ( ... mireu a zonatic-n ) .

Però allò més fort és que directament n'hi ha d'altres que dibuixen les línies mestres d'allò que serà la Web 3.0 !!! És força interessant veure per on poden anar les coses, però em fa la impressió que a aquesta marxa ens passarà com als nens petits que comencen a comptar ... volen córrer tant que de vegades ... es deixen números pel camí !!!! A veure si passem directament a la Web 4.0 sense passar per la Web 3.0 !!!

En algun moment he llegit o he comentat (no recordo exactament) que aquest velocitat de renovació tecnològica pot acabar tornant-se en contra nostra, en el sentit que la tecnologia (en tot el seu conjunt) canvia de forma tant ràpida que correm el risc de no poder-ne seguir el ritme (ni econòmic, ni conceptual, ni d'aplicació). Aquesta idea em produeix vertigen .... us deixo amb l'audio, extret de Educared.

Get this widget | Share | Track details

Comentaris

f.xavier.suñé ha dit…
Bé, potser no ens haurem de preocupar tant per les "versions" de la web i centrar-nos en el que realment inspira tot això: la col·laboració social.
Com més serveis tinguem a la nostra disposició, millor, però em temo que el gran públic no està per experimentar... vol solucions "clau en mà" i potser al camp educatiu passa alguna cosa semblant...

Entrades populars d'aquest blog

Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació

Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt visual i al qual és fàcil apropar-se a edats molt petites; per tant, ha posat a l'abast de tothom la possibilitat d'apropar-se al món de la computació. Tal ha estat el seu èxit que pràcticament la totalitat de plataformes dirigides a educació, en aquest camp, utilitzen la programació per blocs, a imatge i semblança d'Scratch. Una d'aquestes plataformes és Beetle Blocks , un entorn de programació nascut a partir d' Snap , i que té per objectiu dissenyar objectes que posteriorment s'imprimiran en 2D o 3D a partir de blocs lògics de programació. Tot i tenir-ne alguna referència prèvia, va ser a l' STEAM Barcelona Conference 2017 , quan vaig tenir-ne un contacte més directe, i ens van agradar tant les possibilitats que posava a l'abast que juntament amb Xavier Rosell vam llançar-nos a generar una ...

10 anys amb Scratch

Aquest mes de maig es celebra el 10è aniversari d'Scratch!! En concret, el 17 de maig de cada any s'ha establert com a l'Scratch Day. Aquest 2017 ha coincidit amb la jornada de robòtica RobotEbre 2017 (una gran coincidència, deixeu-m'ho dir de passada). En aquests deu anys de camí Scratch ha esdevingut una referència obligada per tal d'iniciar als nenes i nenes al món de la programació. La seva idea és molt senzilla: donat que hi ha sentències, estructures de programació i algorismes, que s'empren de forma recursiva, es poden assimilar a petits blocs lògics de programació que s'uneixen com a peces de Lego, potenciant d'aquesta manera el pensament lògic i un aspecte més visual de la programació . I el seu mèrit és que totes les propostes d'iniciació a la programació i la robòtica es fonamenten amb la programació per blocs que ha popularitzat Scratch. Tot això unit a l'execució en línia i la possibilitat de compartir les creacions amb tot...

Treballar la programació i els processos a infantil i primària

Moltes vegades quan parlem de robòtica educativa, programació, aprendre codi, ... tendim a situar-mos (o a pensar) que això és quelcom que atany a l'educació secundària i, rarament ens preguntem si des l'educació infantil i primària es pot fer alguna cosa en aquest sentit. Bé, en el cas de primària una part important dels docents ja tenen identificat a Scratch com un dels recursos que facilita l'apropament dels alumnes a aquest món. El cas és que sempre pensem amb recursos digitals (quasi bé inevitable, en els nostres dies) i en cap cas (diria jo) ens plantegem què es pot fer en l'etapa de l'Educació Infantil i primers cursos de l'Educació Primària. Només cal parar-se un poc a pensar per tal d'adonar-se'n que ja en els primers instants de la nostra vida estem sotmesos a processos: les pautes de dormir, menjar, passeig, ... i també des del primer moment que anem a l'escola, el primer que fem és aprendre les rutines i processos de funcionament. ...